1 år sedan

Idag har vi varit på rådgivningssamtal hos ett försäkringsbolag i stan. De ringde mig i somras och tyckte jag skulle komma in så vi kunde prata igenom lite försäkringar. Men jag sa nej. Var verkligen inte intresserad. Sen ringde de igen och tjatade och då kunde jag inte stå emot mer. Tänk om man missar någon viktig information? Tänk om det kanske är nyttigt ändå att få höra lite? Så vi fick en tid idag och samtalet kändes ändå helt okej. Bra info. Inget påtvingande.
Promenad från busshållplatsen och hem.

Idag är det även 1 år sedan som världens arbetsvecka drog igång. September 2012 -en sjukt hektisk månad. Vid den här tiden hade vi just kommit hem från några dagar i Stockholm. Vi hade varit på Nickelbackkonsert i Globen och på Gröna Lund mm. Och så precis veckan efter flyttade vi med Tårtdecor och anordnade Scandinavian Cake Show 2012. Ni som följde mig då minns hur det var. Och så bara två helger efter det var det dags för Simon och mig att flytta och på den tiden skulle vi också hinna packa ned hela vårt bohag i flyttlådor. Ni kan klicka på de fetmarkerade orden ovan för att läsa om de olika händelserna. Här kan ni läsa om mitt september 2012 i sin helhet. OM det nu är någon som tycker det är intressant och vill lägga tid på det hehe! ;) 

Nu när jag läser tillbaka i min dagbok kan jag inte fatta hur jag orkade. Det var ju inte bara flytt med jobbet, tårtutställning och flytt hemma att tänka på. Mitt i allt detta var det ungdomsråd, planerande, middag hos vänner, bara vara, inköp till nya lägenheten, träff med ny hyresvärd, samtal med husvärd, träff med han som då bodde i lägenheten dit vi skulle flytta för att skriva papper på diskmaskin osv osv. Och så jobb på dagarna som vanligt. Ja ni fattar. Och så bara två helger efter vår flytt åkte vi till Småland. Men, vem vet, när jag läser tillbaka om 1 år på mitt liv som det är nu september 2013 kanske jag även då kommer tycka att jag hade fullt upp. Det känns ganska troligt.

 På tal om tårtutställning;
NU ligger infon ute om vår nästa tårtutställning: Scandinavian Cake Show 1-2 februari 2014! MISSA INTE! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0