FLYTTEN!!

Nej internet har inte kommit till lägenheten än.
Men idag hjälpte Simon mig att installera en drivrutin så jag fick igång internet i datorn via min mobil! :)
Underbart!
 
NU ÄNTLIGEN, här får ni lite bilder från flytten till vår nya lägenhet förra lördagen.
 
Så här såg det ut på balkongen innan våra familjer hade anlänt.
Totalt hade vi fått ihop drygt 40 flyttlådor. Helt galet, med tanke på att det bara var 45 kvadrat vi bodde på!
Totalt var vi 12 personer som hjälptes åt. Tur att man har stor familj ;)
Så det hela gick verkligen snabbt och smidigt.
Tomt blev det.
Vi var ett stort följe som lämnade Blendas Gata. Vi hade en hyrlastbil, fyra personbilar samt en bil med släp!
Tur med vädret hade vi också! Strålande sol och inte allt för blåsigt. Tänk om det hade regnat!!
Det var gott med flyttfika när vi kom fram till nya lägenheten.
Efter fikat åkte några tillbaka med lastbilen till gamla lägenheten och hämtade mer grejer. Vi behövde alltså åka två gånger trots att vi hade så många fordon.
Utsikten från vårt vardagsrum.
Då jag har bott 22 år av mitt liv på landet gillar jag att ha träden nära utanför fönstret och slippa insyn från närmsta granne. Här har vi inget annat hus framför oss och det är skönt!
Underbart också att ha ett kök där fler än 4 personer får plats runt köksbordet!! Här kunde vi sitta hela familjen runt köksbordet utan problem.
Gott att ladda upp med familjepizza när energin sjunker.
Drar sladd för internet som ÄNDÅ INTE VILL FUNKA!! (Lite irriterad ja!) ;)
 
Vill egentligen inte visa så mycket mer av lägenheten just nu. Roligare att visa allt i sin helhet när det är klart istället. Ännu roligare vore att få visa lägenheten i verkligheten för er. Så jag tar och väntar lite.
Men nu har ni sett hur vår flytt gick till i alla fall! Återkommer med fler inlägg imorgon.


Kommentarer
Margareta

Åh så roligt att få följa dig igen, har saknat dig. Lycka till med nya lägenheten. Kramar till er båda.

Svar: Hej min trogna läsare ;) Ja det var skönt att äntligen kunna göra ett vettigt inlägg.
Tack så mycket! Kram
Emelie Ceder

2012-10-17 @ 23:32:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0