Lite sjukhistoria mellan glädje-helgerna

Hej hej!
 
Livet rullar. Snart jobbat 4 veckor efter semestern nu. Det jag inte berättat är att vi mitt i all Paris-yra drabbades av magsjuka! :O Natten till fredagen då jag och Simon skulle åka började Elias spy. Rena mardrömmen! Av alla nätter på året blir han sjuk just innan vi ska åka! Vi som åker bort så sällan. Jag kände mig riktigt uppgiven och ledsen. Tänkte att nu får vi ställa in resan som vi sett fram emot så mycket. Jag ringde till Elias förskola på fredagen men där var det ingen annan som var sjuk. Fattar inte var han fick det ifrån. Hur som helst, våra föräldrar tyckte ändå att jag och Simon verkligen skulle åka så de tog Elias som planerat och jag och Simon kom iväg och fick en helt underbar resa som ni sett! Vågat att resa iväg när det uppenbarligen går magsjuka i familjen kanske ni tänker, men vi tänkte inte på det viset. Trodde nog inte riktigt att det var magsjuka ändå eftersom Elias symptom inte var så frekventa om man säger så och eftersom vi inte visste om någon annan i vår närhet som hade magsjuka. Så vi åkte och var fast beslutna att få uppleva Paris som vi planerat. Vi klarade oss under resan, tack och lov!
 
Elias spydde inget mer under helgen när vi var bortresta så vi trodde faran var över. Men när vi kom för att hämta honom söndag kväll kräktes han helt oväntat när vi tog upp honom ur sängen. Sen blev både Simon och jag dåliga i veckan som kom tyvärr. Tack och lov var det ändå en relativt kortvarig historia så till helgen sen var vi helt friska och kunde vara med på det som var planerat; Nämligen dop på lördagen och Liseberg på söndagen! Gissa om jag var glad och tacksam!! Tycker ju det är så oerhört tråkigt att behöva missa saker!
Den här lille kompisen som Elias håller i handen på bilden ovan träffar vi allt för sällan, men killarna fann varandra snabbt och dagen efter dopet gick vi på Liseberg tillsammans! Superkul! Bilder kommer ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0