Jobb!

Nu gick jag in i en fullspäckad period igen och har därför inte hunnit blogga på en månad. Jag har massor att berätta som jag inte hinner nu men jag ville bara berätta att jag nu har fått ett jobb!! :D Så kan vi få ett avslut på jobb-historien. Jag jobbar nu som HR- och Ekonomiadministratör i ett bemanningsföretag i Göteborg sedan 23 maj. I samma veva som jag fick detta jobbet hörde Adecco av sig och undrade om jag kunde jobba lite extra där. Det hela slutade med att jag jobbade heltid på Adecco som rekryteringsassistent veckan innan jag började mitt nya jobb. Det var jätteroligt att få komma tillbaks dit och träffa alla igen "en sista gång"! 
 
Nu har Simon gjort klart sitt första år på universitetet och i veckan som gick nu började han sitt sommarjobb som Application Service Manager på ett företag i Mölndal där han kommer jobba hela sommaren. Elias går som vanligt på förskolan. Vi går upp kl 5 varje morgon och så kommer vårt liv se ut nu hela sommaren förutom 3 veckor i juli-aug då jag har semester. Ja så är det. Men vi har redan hittat på flera roliga saker så jag tror och hoppas att vi kommer kunna få en fin sommar ändå trots mycket tid ifrån varandra♥ Vi får utnyttja helgerna till max och även njuta av vardagskvällarna om vi orkar (och inte somnar ifrån alltihop...) Jag är så otroligt trött mest hela tiden och somnar nästan varje gång jag skall lägga Elias. Det tar ett tag att komma in i nya rutiner och lära sig att gå och lägga sig i tid på kvällen. 
 
Nu känner jag mig i alla fall otroligt lättad att jag fått ett jobb och hoppas att allt skall bli bra. Jag tror nästan inte riktigt jag förstått än att jag faktiskt inte måste söka fler jobb! Jag måste inte oroa mig och undra vart jag skall ta vägen, inte lägga ned massa tid på att söka jobb. Det är SÅ skönt och befriande så det kan ni inte ana! Att vara arbetslös är oerhört påfrestande när man har barn och familj och det är en upplevelse jag inte önskar någon. 
 
Från en kopp till en annan...


Kommentarer
Margareta

Åh, underbara du så roligt att läsa om dig. Jag är så glad och tacksam att du har fått ett arbete. Önskar dig all lycka till. Ja, det är inte lätt att vara småbarnsförälder och samtidigt jobba, men jag hoppas och tror att ni kommer hitta era rutiner som underlättar vardagen.
Jag har det bra. Varit i Stockholm t/r idag för att hämta hit Walter - imorgon bitti åker vi till Legoland. Bengt´s barnbarn Alvin ska också med så det blir bara vi fyra. Äntligen, denna resa har vi pratat om i ett år så du må tro att förväntningarna är höga. Ska bli såå underbart att få vara med om detta äventyr.
Kram för nu och glöm inte att leva och njuta NU.
Din ständiga bloggföljare.

Svar: Tack så mycket! Ja nu minsann känns det som vi är på rätt spår och allt kan bara bli bättre! Äntligen! Vad mycket roligt ni hittar på, låter som ni kommer få en fantastisk resa! Hoppas Walters förväntningar gick i uppfyllelse! Någon gång när Elias är äldre vill vi också ta honom till Legoland :) Tack jag ska försöka njuta lite varje dag! Kram på dig!
Emelie Ceder

2016-06-13 @ 17:50:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0