Scandinavian Cake Show 2016

3-4 september anordnade Tårtdecor som vanligt Scandinavian Cake Show. Precis som sist (feb 2014) hölls den på Club Evergreen som ligger grannar med Tårtdecor i Solbräcke. Jag åkte dit på lördagen och gick runt där i godan ro i flera timmar. Alexandra anslöt en stund och vi tog en fika ihop. Det var jätteroligt att titta på alla fantastiska kreationer men som var än roligare var att få träffa alla gamla kollegor!
 
Tävlingskategorierna för i år var "Hösttårta" (i Bröllopstårtskategorin) och "Sweet sixteen" (i Motivtårtskategorin). Nytt för i år var att man kunde tävla med ett helt "Sweet Table". Tårtdecors egna utställningstema var "Chalk Paint Cake". Nytt var också att andra utställare fick vara med under tårtutställningen. De som kanske har en verksamhet och säljer produkter eller tårtmakare som gör tårtor på beställning. Det som jag kanske skulle tippa på drog mest folk var att alla från sjuans tv-program "Det stora tårtslaget" närvarade under utställningen och ställde ut med sina egna tårtor.   
 
 
Tårtdecors temabod "Chalk Paint Cake":

Övriga tårtor gjorda av personal från Tårtdecor:
 
Tårtor gjorda av deltagarna i "Det Stora Tårtslaget:
 
Tårtorna i tävlingskategorin Bröllopstårtor - Höstbröllop:
 
Tårtorna i tävlingskategorin Motivtårtor - Sweet Sixteen:
 
Tårtorna i tävlingskategorin för barn 6-12 år:
 
Tävlingskategorin Sweet Table - Babyshower: (Som lätt var min favorit -jag älskar dessertbord!)

 
 
 
Eftersom jag inte var där på söndagen har jag inga bilder på vilka som vann efter att rösterna räknats, men vill ni se mer från Scandinavian Cake Show kan ni spana in Tårtdecors facebook där alla bilder ligger!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0