Församlingshelg

Hej från sjukstugan! Ja nu var det dags igen. Varför blir jag ens förvånad längre... Vi har sjukdom här hemma minst en gång i månaden. Jag som trodde det skulle vara värst just i början när Elias började på förskola. Men nu har han gått där i 1 år och vi blir fortfarande frekvent sjuka. Får väl bara inse att det kommer vara så här alla småbarnsåren... 
 
Helgen som gick skulle vi åka på församlingshelg hela familjen. Men när jag hämtat Elias på förskolan i fredags och kommit hem tyckte jag att han var lite väl varm och hängig. Visade sig att han hade nästan 39 graders feber!! Självklart dagen innan vi skall iväg! Det var precis som innan vi skulle åka till Paris, även om jag mycket mycket hellre har feber här hemma än magsjuka. Så det var bara att tänka om. Det slutade med att Simon stannade hemma med Elias och jag åkte iväg lördag förmiddag och stannade till söndagen. Jag hade lite uppgifter att utföra så jag ville hemskt gärna åka. Jag kände mig dock tudelad hela helgen. Det var väldigt roligt att få vara med, men jag önskade att även Simon och Elias hade fått vara med!
 
Församlingshelgen ägde rum på Steningengården som ligger vid Steninge strand mellan Falkenberg och Halmstad. Ett mycket fin gård med flera olika stugor med rum att sova i. Det fanns ett stort kök och samlingslokal. Vi hade verkligen tur med vädret denna helg, strålande sol och över 20 grader varmt så vi kunde vara utomhus hela tiden. Vi åt ute och allting. Vet inte vad vi hade gjort om det regnat! På stranden hade vi dop och sedan 12-kamp. Alla i församlingen var indelade i olika lag. På kvällen firade vi nattvard och grillade. Vi åt gott och fikade en hel del. Många hade bakat till helgen så det blev en hel del kakor om man säger så! 
 
På söndagens gudstjänst skulle alla vi i församlingsledningen dela lite om vad som haft betydelse i våra liv och vad som lett oss fram till där vi är idag.
Om ni vill se delar av denna gudstjänst på youtube kan ni klicka här:
http://y2u.be/15MxVXVkupE
Filmen är klippt på sina ställen och innehåller lite av varje, en härligt rörig glädje -men då får ni en uppfattning om hur vi hade det haha! ;) Jag är väldigt tacksam att i alla fall jag kunde få vara med för denna helg ville jag inte missa!
 
På vägen hem i söndags körde jag förbi Ullared. Jag var inne i affären 2,5 timme, så snabb har jag aldrig varit där tidigare! Jag försökte verkligen fokusera på endast det vi behövde och så ville jag skynda hem till mina pojkar som väntade där hemma. Trots att det var massor av bilar på parkeringen var det ingen kö varken in eller ut. Söndag eftermiddag är nog en bra tid att komma dit för då börjar de flesta gå hem. Jag fick tag på allt jag ville. Väska och några plagg till mig och en hel del kläder till Elias att ha på förskolan. Har jag sagt att han växt 7 cm det senaste halvåret? Plötsligt är alla byxor i stl 92 för korta! När han började förskolan nu igen efter sommarlovet hade vi nästan inga lagom stora kläder att ta på honom. Så det blev till att börja leta kläder i stl 98 istället. 
 
Elias blev som tur är feberfri under söndagen. Verkade vara någon kort variant av feber han fick. Däremot fick jag feber igår istället. Den är inte särskilt hög men tillräckligt för att jag ska bli matt och inte ha energi till någonting. Jag fick gå hem från jobbet igår. Nu verkar den tro det eller ej sjunka så jag hoppas verkligen jag kan gå till jobbet imorgon men vi får väl se. Det värsta är nog att jag i princip tappat rösten. Jag är alldeles hes och får knappt fram några ljud. Hoppas det går över snart!
 
Nu håller vi tummarna att Simon klarar sig så att inte även han blir sjuk denna omgång...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0