Ellinor ♥ William 2016-07-30

I lördags gifte sig min syster med sin William! Vigseln ägde rum i Marstrands kyrka och sedan hölls festen i Rådhuset på ön. Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder.
 
Det var en väldigt fin och personlig vigsel i en fullsatt kyrka (187 pers!) Syskonen Torén sjöng och Mikael Roos spelade piano och klarinett. Solosångerna var Duvemåla Hage ur musikalen Kristina från Duvemåla samt Everything av Michael Bublé och de tågade ut till tonerna från musiken ur Skärgårdsdoktorn.  
Bröllopsfesten hölls i kristallsalen i Rådhuset. Till förrätt blev det Skaldjurstårta med picklad lök och kavring och efter det blev det Italiensk buffé á la Johans Krog.
Efter tårta, lekar och dans gick vi ner till kajen och vinkade av brudparet som blev hämtade med båt. Jag och Simon fortsätte kvällen på mcdonalds i Kungälv där vi åt "nattamat" och varvade ner tillsammans med värdparet. Elias hade tidigare under kvällen blivit hämtad av sin farmor och farfar så vi skulle få sovmorgon på söndagen. När klockan var strax efter 03 kände vi att det var läge att knyta ihop säcken så vi styrde då kosan hemåt nöjda efter en vacker dag på Marstrand!   
 
På söndagen sedan hade jag och Simon en lugn förmiddag hemma. Efter veckohandling och lunch åkte vi och hämtade Elias. På kvällen åkte jag ut till Williams föräldrar på Marstrand där Ellinor & William hade presentöppning med familjerna :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0