GAMLA STAN & GRÖNA LUND

Dagen efter konserten gick vi en promenad från vårt hotell på Södermalm upp genom Gamla Stan till centrum. Från gatan utanför vårt hotell kunde man se bort till Globen.

Gamla Stan. Tror det är detta som kallas "Sveriges smalaste gata".

Här åt vi med min gymnasieklass minns jag när vi var här vid jul 2005. Det är ett tag sen...





Riksdagshuset.

Vi hade verkligen tur med vädret! Strålande sol. Lite kallt i skuggan bara.


Efter lunch åkte vi ut till Djurgården.

Där gick vi på Gröna Lund och mötte Josef & Madde.







Jag har aldrig varit på Gröna Lund tidigare så det var riktigt roligt!


Svenska Björnstammen var där och spelade på kvällen så det var fullt med folk framför scenen.

Sen tog Simon och jag färjan tillbaka till Södermalm. Smidigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0