At Any Price

För flera veckor sedan tittade jag och Simon på At any price från 2012. En dramafilm om en jordbrukare vars familjeföretag blir hotat av diverse händelser. Fokus i filmen ligger på relationen mellan pappan och hans rebelliske son och det som händer kring dem.
Jag hade verkligen sett fram emot den här filmen länge och trodde den skulle vara jättebra eftersom den innehåller flera bra skådespelare. Pappan spelas av Dennis Quaid (What to expect, Footloose, Legion, In good Company, Day after tomorrow -för att bara nämna några av de filmer jag sett med honom) och sonen spelas av Zac Efron (The lucky one, New Year's Eve, 17 again osv). Mamman i filmen spelas av Kim Dickens som faktiskt också spelar i Footloose, men där spelar hon inte Dennis Quaids fru.
Men jag får kanske som Simon säger sluta gå efter vilka skådisar filmen innehåller och mer titta på handling och regissör, för den här filmen var verkligen inte bra. Den var bara tragisk och knäpp och slutade väldigt öppet och plötsligt. Det gillar jag inte.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0