Min Baby Shower

I söndags var det baby shower för mig! 10 härliga tjejer och en liten kille på snart 3 år!
Tårta med vaniljbottnar och chokladbottnar fylld med hallonmousse och chokladmousse och täckt med vaniljsockerpasta som jag färgat med blå pastafärg (ice blue). Givetvis använde jag Tårtdecors sockerpasta ;) Det är verkligen den bästa pastan när man skall täcka tårtor tycker jag, så skön att jobba med!
Vaniljtårtbottnarna hade jag färgat in med rosa pastafärg. Tårtan innehöll två vaniljbottnar, två chokladbottnar, två lager hallonmousse och ett lager chokladmousse.
Vaniljcupcakes med vit chokladfrosting som jag färgat rosa, toppade med lite nonpareille strössel.
Veganvänliga hallongrottor (ägg- och mjölkfria), chokladcupcakes med babyfötter i sockerpasta, passionsfrukt och kiwi. Klicka här för att se utstickaren för babyfötter som jag använde.
Cakepops gjorda på kaksmulor från vaniljmuffins blandat med philadelphiaost och vaniljsocker, doppade i vit choklad som jag färgat med blå pulverfärg (babyblå).
Raw Hallonkakor (innehöll bl.a. hasselnötter, hallon, dadlar, kokosolja, kakao och sirap).
Receptet hittar ni här!
Chocolate chip cookies och vindruvor.
Mamma hade bakat toscakaka.
Jag hade verkligen en jättemysig eftermiddag! Vi fikade, pratade och lekte lekar. Ellinor hade gjort en poängpromenad med frågor om graviditet, bebisar och lite om mig. Lämpligt nog vann den enda mamman i sällskapet poängpromenaden ;) Hon har ju ändå faktisk kunskap!
Vi lekte även "sätta nappen i munnen på bebisen" (mycket uppskattad) vilken vanns utav mammans syster!
Lyckliga vinnare med finfina vinster (suddgummi som såg ut som en i-phone och såpbubblor)! ;)
Åh! Mini-Ceder fick så mycket fint och jag är sååå tacksam! Vilken bortskämd liten unge vi kommer få! Jag bara längtar tills Mini är här och jag får prova kläderna och filtarna och allting!   
STORT TACK för en jättehärlig baby shower sköna ni! <3 Tack söstra mi för ett jättebra arrangemang och tack alla som kom! :) 


Kommentarer
Karin Nilsson

Hej! Undrar om du kan dela med dig av poängpromenadsfrågor! :) Det ser ut som du haft en jättemysigt baby shower! :)

Svar: Hej! Ja visst det kan jag göra, skickar dem till din mail!
Emelie Ceder

2014-01-17 @ 12:21:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0