Two days left...

Ingen bebis än...
Undrar om strosande på stan hjälper? Har idag varit inne i centrum och vandrat runt i det trista, gråa vädret...
Inte en kotte mer än jag på vagnen!
Nä det sägs ju att promenader och att springa i trappor och sådant inte hjälper. I alla fall inte för att få igång värkarna. Då hjälper bara vila, lugn och ro så att hormonet oxytocin frisätts som fungerar värkstimulerande. Men sen när själva förlossningen väl startat kan det fungera att gå i trappor för att öka sammandragningarna.
För mig fortsätter den dova, molande värken som vanligt med inslag av kraftigare förvärkar. Det blir värre på kvällen. Men jag känner ingen förändring än. Jag bara längtar tills jag kommer känna att nu är det nog någonting på gång!
 
Tycker vi gjorde en bra deal idag Simon och jag. Jag tog vagnen in till stan och han åkte och veckohandlade ;) Sen har vi hunnit med lite lätt städning av lägenheten till bakgrundsljudet av OS på tv och jag har gjort en tacopaj. Och mellan det har Simons föräldrar och systrar varit här med leverans av spjälsäng, madrass och täcke mm! :D Så nu har vi allt på plats men vi får väl se när vi kommer börja använda spjälsängen. Det beror på vad lilla Ceder tycker om vaggan ;) 
 
Nu kommer snart svåger och svägerskan för att kolla på melodifestivalen!
Ha en go lördagkväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0