Film-nostalgi

Har de senaste dagarna plöjt dessa söta gamla filmer. Mys!
 
Vet inte hur många gånger jag såg "It takes two" (eller "Två skall man vara" som den heter på svenska) när jag var liten. En riktigt klassisk romantisk komedi! :)
 
En prinsessas dagbok blev jag sugen att se efter jag hade sett The Sound of Music. Julie Andrews är sig lik :) Men jag har aldrig sett både En prinsessas dagbok 1 och 2 så nära inpå varandra förut. Kollade på ettan i fredags och tvåan i söndags. Kul att få hela storyn på en gång. Det var så längesedan jag såg dessa filmer nu. Jag hade t.ex. inte koll på vem som spelade Nicholas Devereaux men det är ju Chris Pine (This means war, Rise of the Guardians)!
 
Dessutom är Anne Hathaway en av mina favorit-skådespelerskor så det gör ju bara saken ännu bättre! Har sett nästan alla filmer hon spelar i!
En prinsessas dagbok, Ella den förtrollade, En prinsessas dagbok 2, Brokeback Mountain, Djävulen bär prada, Get smart, Passengers, Bröllopsduellen, Valentine's Day, Alice i Underlandet, Love & Other Drugs, En dag, The Dark Knight rises, Les Misérables.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0