The Dark Knight Rises

Har glömt att blogga om några filmer jag sett på sistone.
Förra lördagen kollade jag och Simon på senaste Batmanfilmen The Dark Knight Rises. Christian Bale spelar Batman och han spelar även bland annat i The Prestige.
Visste ni föresten att det är Christian Bale som spelar Jum-Jum och Benke i Mio min Mio som spelades in 1987?!? Ja det är sant! Mio min Mio är visserligen en svensk film av en svensk författare, men den är filmad med icke svenska skådisar. Så den är alltså dubbad till svenska. Det är därför det ser lite konstigt ut ibland när de pratar.
Morgan Freeman var med även i denna Batmanfilm. Sökte lite på IMDB nu och upptäckte att Gary Oldman som spelar polismästare Gordon är han som spelar Sirius Black i Harry Potter! Han spelar även i Red Riding Hood, The Book of Eli och är en av rösterna i Kung Fu Panda 2. Där ser man! 
En annan välkänd och bra skådis som var med är Anne Hathaway!
Vet inte hur många filmer jag sett med Anne Hathaway... Första filmen med henne måste vara En Prinsessas Dagbok. Sen har hon spelat i Love and other drugs, One Day, Valentine's Day, Bröllopsduellen, Passengers, Get Smart, Djävulen bär prada, Brokeback Mountin, Ella den förtrollade mfl mfl. Riktigt bra skådespelerska! 
 
För att återgå till The Dark Knight Rises så tycker jag att det var en bra film. Riktigt spännande. Nästan så att man undrade "och hur skall det här lösa sig nu?!" Väldigt intressant slut också...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0