5 dagar kvar...

Igår kväll hade vi besök av våra grannar som också de väntar en liten bebis, närmare bestämt i juni :) Det blev en mysig kväll med fika och Ticket to Ride. Det är så roligt att ytterligare en vän väntar barn! Framför allt någon som bor i samma område. Nu känner jag någon varje månad fram till juni som skall ha barn! 
 
Idag har vi varit hos barnmorskan. Simon är hemma från jobbet för tredje dagen nu för att han är förkyld så han följde med till barnmorskan och fick för första gången höra bebisens hjärtljud! <3 Allt såg bra ut. Hjärtat slog 140 slag per minut och huvudet var nu fixerat. Mitt fundusmått var 36 cm så det hade ökat 1 cm sedan förra veckan, det trodde jag faktiskt inte. Det är ju inte ovanligt att magen inte växer så mycket mer nu, framför allt inte nu när den börjat sjunka. Vi bokade in två möten till, ett nästa onsdag och ett veckan efter det, men jag hoppas inte jag behöver gå på dem! Redan nästa vecka kommer jag börja få information om igångsättning om det skulle bli aktuellt... Efter barnmorskebesöket åt vi lunch och fikade hos mamma och pappa.
Sedan åkte vi hem för att kurera oss och vila. Jag funderar på att titta på en film... Eller läsa lite mer i någon av mina graviditetsböcker. Tittade nyss ut genom fönstret och en våg av frid for genom mig. Så det är så här det känns att ha oändligt med tid? Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0