Mumin

Ytterligare en "serie" jag fastnat för är Mumin från Rätt Start.
Den finns även med Pingu, Smurfarna, Spöket Laban mfl men det är Mumin jag gillar bäst.
 
Finns väldigt många grejer i denna serie, mycket mer än i Royal. Ska försöka rangordna lite genom att börja visa dem jag gillar mest och helst vill lägga vantarna på ;)
 
Babygym och musikmobil:
Vagnleksaker:
Service och bestick:
 
Matningsskedar och haklapp:
Nappflaska och mugg:
Flanellfilt och borste & kam:
Bitring och dragspelsdosa:
Skallra och underlägg:
Mjukisskallror och pekbok:
Finns även amningskudde och skötbädd i denna serie, men där gillar jag nog bättre dem från Royal även om Royal tyvärr är dyrare.
Något annat som jag faktiskt inte vill ha med mumin är spjälskyddet. Tycker det blir lite för mycket med de stora figurerna vid huvudkudden.
I slutet av augusti var vi på Barnens Hus i Sisjön som hade gått i konkurs och hade utförsäljning. Då köpte vi ett påslakanset med mumin. Valde färgen cappuccino för att vara så neutral som möjligt, men den finns även i blått, rosa och svart. Det var så gött att gå in på Babyproffsen sen och hitta samma påslakanset där för över 300 kr när vi hade köpt det för drygt 150 kr! :) Ja föresten, nu kan jag ju äntligen tala klarspråk. Det var därför vi var på köpcentrum 421 den där dagen, för att vi hade varit på Barnens Hus. Det var tack vare det som vi gick in på Sängjätten där och nu kommer sängarna levereras till oss på tisdag. Tänk hur en sak kan leda till en annan! :)
 
Åhhhh upptäckte precis att några av produkterna finns i LILA!! :D Det var ju inte för inte som vi hade lila som färgtema på vårt bröllop ;) Men nä, det är väl dumt att köpa något i lila innan vi vet vad det blir för kön. Eller, spelar det någon roll?  
Lila amningskudde och skötbädd kan nog bli lite för mycket, men lila filt och påslakanset hade ju varit super fint!
 
Ja hjälp... Där finns många "vill haaaaaaa" just nu...! Men det där babygymmet med mumin vill jag verkligen ha! ;)
 
Klicka här för att se alla produkter med Mumin på jollyroom.se.
 


Kommentarer
Smulfrun

Alltså, Mumin. Åh. Omöjligt aatt inte älska. jga tyckte musik-mobilen var fantastiskt fin! :) kram

Svar: Eller hur! Den är fantastiskt söt o fin! :) Väldigt farligt med alla dessa söta vill-ha-saker! ;) Kram
Emelie Ceder

2013-10-18 @ 08:16:47
URL: http://smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0