Dagen i mobilbilder

Lite mobilbilder från min dag. Idag börjar Metal Town på Göteborgs Galopp vid Säve. Festivalen kommer pågå fram till lördag. Hela veckan när jag kört till och från jobbet har jag sett hur de byggt upp festivalen. Det är ganska häftigt hur de förvandlat en hel tom äng till ett helt område med scen, toaletter, husvagnscamping, café, grillplats osv osv. De har satt ut staket ut i vägen så körbanorna är smalare. Hastigheten är nedsatt från 80 km/h till 40 km/h förbi festivalområdet. Idag när jag körde hem försökte jag fota lite genom bilrutan...
Redan igår började husvagnarna och övrigt campingfolk anlända till området. De stod i kö i långa rader i väntan på att få köpa sina biljetter och komma in. Synd om dem bara att det inte är så fint väder. Här på kartan kan ni se hur nära vi bor festivalen. Än så länge har vi dock inte hört någon musik ända hem till oss.
 
När vi kom hem orkade vi inte laga någon middag så idag blev det pizza.
Har även varit och hämtat ut ett paket till mig idag innehållande två filmer som jag beställde i måndags. Uptown Girls från 2003 och Mannen i mitt liv från 1998, eller The object of my affection som den heter på engelska. Två helt underbara filmer som jag länge varit sugen på att se igen!
Vet inte hur många gånger jag tittat på Mannen i mitt liv, men Uptown Girls har jag bara sett en gång. Tragiskt att inte Brittany Murphy lever längre. Åh vill sätta mig i soffan och se dem nu! Men nej, dags att krypa till kojs. Har en arbetsdag till framför mig innan jag tar helg! God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0