Uptown Girls

Jag har en liten lista med filmer jag vill se.
Jag ser ju väldigt mycket film, men vissa filmer är speciella. Framför allt är det inte alla som vill se de filmer jag vill se så då får jag ibland vänta länge innan rätt tillfälle kommer.
Igår kom rätt tillfälle, då fick jag äntligen se Uptown Girls från 2003 som har stått på min lista länge!

Den var verkligen jätte jättebra, känslosam och tänkvärd och hade flera bra skådisar!
Brittany Murphy och Dakota Fanning spelar jättebra tycker jag. Men det är så tragiskt att Brittany Murphy är död. Dakota Fanning var bara 9 år vid inspelningen av Uptown Girls men spelar så otroligt inlevelsefullt och moget så man tror inte det är sant. Men hon har ju redan stor erfarenhet, hon har varit med i tv och film ända sen hon var 6 år.

Utöver Brittany och Dakota så var Jesse Spencer (spelar Chase i House) och Donald Faison (Scrubs, Remember the Titans) med.

Ja det var helt klart en se-värd film.
Och på slutet var det underbart när lilla Ray äntligen log! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0