SKANSEN

Så nu ska jag se till att hinna blogga sista delen från Stockholm! Har ju inte gjort det än.
 
Här hittar du mina tidigare blogginlägg från Stockholm: Nickelback och Gröna Lund!
 
Vi hade haft tur med vädret under hela resan men sista dagen var det riktigt tråkigt väder med regn och blåst. Men vi trotsade regnet och gick på Skansen som vi planerat. 
Största besvikelsen var att SOLIDENSCENEN RENOVERADES!! :( Då jag aldrig varit på Skansen förr såg jag verkligen fram emot att få se den berömda allsångsscenen. Men vad möts jag av om inte ett stort PLANK?! Kunde inte ens se in till scenen. Men jag gick och ställde mig på några bord på en uteservering bredvid så jag till slut kunde få en kik över planket.
Något som verkade vara bra med att det regnade var att alla djuren var framme. Vi såg alla utom järven!
 
Lodjursungarna var så otroligt söta!
Vi hade ponchos och allt för att motstå regnet!
Vi gick in på Skansen akvariet.
Nemo och Doris ;)
Från Skansen var det fin utsikt över Stockholm.
På eftermiddagen lämnade vi Skansen och åkte in till centrum och åt. Sen fördrev vi tiden inne på NK innan tåget skulle gå vid 8 på kvällen.
Det var verkligen tre härliga dagar i Stockholm! Avslappnat, ostressat och ändå upplevelsefullt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0