Plötsligt händer det

Ojoj full rulle!
Har ju inte hunnit blogga sen i torsdags.

Igår kl 9 släpptes biljetterna till Nickelbacks konsert på Hovet i Stockholm i september (som jag skrev om här) och vi fick tag på 2 stycken! Idag bokade vi hotell. Vad kul det ska bli!
En uppdatering dock är att Nickelback visst varit i Sverige förr, fast för 11 år sedan.
Så det ska bli riktigt kul att höra dem nu!

Jag har aldrig rest mycket men plötsligt blir det massa små resor under kort tid! Det började förra året med England och Grekland och nu ska jag till England om 3 veckor, sen ska jag till England igen i maj och i september blir det Stockholm. Sjukt kul! :D Jag har bara varit i Stockholm en enda gång och har aldrig i hela mitt liv varit på Gröna Lund eller Skansen, så vi har tänkt ta några dagar i Stockholm när vi ändå ska dit på konsert. Det får bli vår lilla semester i år! :)

Ytterligare roligheter är att våra tack-kort ÄNTLIGEN kommit, Breaking Dawn part I har kommit ut på DVD, Simons nya armbandsklocka finns nu att hämta ut tack vare polisrapport och försäkring och i veckan beställde vi en bänkdiskmaskin som tydligen skall komma på måndag om allt går enligt planerna!!
Det känns lite som PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
Allt faller på plats på en gång!

Idag har Simon städat hela lägenheten medan jag diskat och lagat middag. Hade inte hunnit diska sedan i tisdags eftersom det varit så fullt upp i veckan så ni kan ju tänka er...
Det ska bli så oerhört SKÖNT att slippa se en sådan här syn sen när vår bänkdiskmaskin kommit!!

Nu har Simon åkt till kyrkan. Han är ljudtekniker imorgon på gudstjänsten och är det något mer som sker i veckan som kräver ljud så har man som ljudtekniker även ansvar för det, vilket var fallet ikväll. Jag hoppas han är hemma igen till kl 21 så vi hinner ha lite tid tillsammans denna lördag kväll.

Själv ska jag ut i förrådet nu och hämta påskpyntet!
Sen blir det till att diska en gång till... Ja allt fick givetvis inte plats i första omgången... Surt.
Snälla bänkdiskmaskin kom hit!!

By the way, ni glömmer väl inte att släcka alla lampor ikväll mellan kl 20.30-21.30?! Det är Earth Hour!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0