Bortsett från alla tråkigheter

Vad händer annars då? Det har blivit väldigt mycket skriverier om jobb och praktik på sistone. Bortsett från allt det så är det verkligen som jag skrev i förra inlägget att livet bara rusar på just nu. Vi ska på bröllop i småland nu i helgen, nästa helg är vi bjudna på examenskalas och födelsedagskalas och om tre helger gifter sig Simons bror! Jag provar klänningar och kavajer till höger och vänster och försöker bestämma mig. Jag och mamma gick i stan förra måndagen, jag gick i stan för mig själv i 5 timmar i söndags och igår tog jag en sväng i Kungälv. Jag har beställt 6 klänningar på nätet. Ja det är ju inte klokt... Men nu har jag nog snart hittat rätt ;)
 
Mitt i allt är vi sjuka. Elias fick feber i fredags. I lördags hade han 39,5 grad och satt helt avtrubbad och hängig i soffan. Han hostar och hostar. Igår kväll fick jag också feber. Eller "förhöjd temperatur" heter det väl egentligen. Jag har inte ens 38 grader men högre temp än vanligt. Jag är förkyld och just nu har jag tappat rösten. Jag dricker varmt honungsvatten med ingefära och citron och bara hoppas att vi blir friska tills på fredag så vi kan åka till småland och inte missar allt!! :( Det var så tråkigt i helgen att sitta inne när alla andra var ute i solen och njöt. Jag hade sett fram emot en ledig helg då vi tre skulle hitta på något roligt tillsammans. Det närmsta vi kom utomhus var balkongen. Men tack vare att vi fick hålla oss hemma fick jag i alla fall skrubbat av både golv och bord på balkongen och rensat lite. Nu fattas bara fina blommor❀ Elias tyckte det var skönt att vila lite mot kuddarna i stolen.
 
Men som sagt, förutom alla tråkigheter, ovisshet och sönderstressade tankar så uppstår ibland vissa ljusglimtar. Nu är det vår (högsommar?!) på riktigt, träden är otroligt vackra och solen lyser! 
Jag har varit på kalas en helt vanlig tisdag och träffat gamla klasskamrater och ätit bio-snacks. Vi har varit hemma hos Linda & Emanuel och träffat Tove och spelat Settlers!
Förra måndagen när jag och mamma gick i stan och letade kläder och skor inför bröllopen uppstod kärlek vid första ögonkastet för mig och dessa skor! Jag fick syn på dem och föll pladask. Dem måste jag ha! Visst är de snygga?! :D Lagom hög klack och perfekt färg som kommer passa till de flesta klänningar oavsett vilken färg jag väljer. Nöjd!
Elias har fått en ny keps som han gärna matchar sina solglasögon till hehe. Förutom allt letande till mig själv så letar jag även lämpliga kläder för Elias till bröllopen.
Vi har varit på "Hoppborgstivoli" och hoppat hoppborg. Elias har fått en ny vårjacka♡ (som vi knappt kommer hinna ha nu när sommaren slog till känns det som!) 
I onsdags eftermiddag/kväll var jag och Elias ute hos Ellinor på Marstrand och lekte.
Kristi himmelsfärd dag spenderade vi också på Marstrand, hos familjen Daun. Vi gick promenad så Elias och Lewi fick sova i vagnarna, vi fikade, busade, lekte i Lewis nya sandlåda utomhus så jag Miriam kunde njuta lite i solen och så åt vi hämtpizza. Bra dag!
Inte minst är jag tacksam för dessa två!♥ Utan dem vore livet meningslöst. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0