Elias 2-års tårta

Elias 2-års tårta fick bli en enkel spritsad tårta med bär. Jag bakar tårtbotten utifrån receptet "tre lika delar" (kan berätta mer om det någon dag) vilket ger en tårta på ca 12-15 cm hög. Jag fyllde tårtan med hallonmousse (och frusna hallon) i ett lager och citronmousse i ett lager (min nya favorit-kombo!) Sedan spritsade jag vit chokladmousse på. Dessa tre smaker blir verkligen en perfekt kombination mellan sött, friskt och syrligt! Mums!
Som dekoration hade jag gjort en liten vimpel av washi-tejp som jag tejpade runt ett snöre och knöt fast mellan två grillpinnar. Älskar vimplar! Köpte även en matchande vimpel i samma färger från Jabadabado som vi satte upp i taket. Glömde dock tyvärr att ta bild på denna. 
 
Sifferljuset, mousse, bakform, sprits och allt annat du behöver till tårtan kan du självklart köpa på Tårtdecor! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0