Sol, vår, barn, vänner, djur och natur

Förutom allt kring lägenhetssökandet och flytten rullar livet på som vanligt. Jag jobbar och Simon pluggar. Sommaren kommer mer och mer, de senaste helgerna nu har det varit riktigt fint väder. Förutom nu den senaste helgen då. Då var det mest regn och rusk. Men förra helgen var riktigt härlig! Valborgsmässoafton firade vi inget alls då jag jobbade till 18.15. Men sen på 1 maj hade vi en heldag bara vi tre :) Vi städade och grejade lite inne och sen var vi ute en stund och lekte. Elias råkade få på sig skorna på "samshåll" som jag sa när jag var liten (sko på fel fot).
På lördagen sen umgicks vi med Tove & Lemuel! När Elias behövde sova gick vi en promenad genom Hisingsparken. Där har jag gått alldeles för lite insåg jag. Så fint och mysigt! Många lekplatser, djur och natur. Det var så spontant och skönt, vi bara gick och gick och tog det som det kom. Det blev att vi gick till Kättilsröds 4H-gård som ligger där. Där fick man titta på hästar, grisar, höns, getter, marsvin, kaniner, hundar och katter. Supermysigt!
Efter vi promenerat tillbaka och sagt hejdå till T & L behövde jag och Simon veckohandla men innan dess åt vi på Burger King. Där fick Elias smaka sin allra första (osaltade) pommes frittes! Det gick hem kan jag säga ;) På Maxis parkering utnyttjade vi "familjeparkeringen" och fick plats allra närmast ingången. Så bra grej!
Allt blev väldigt sent dock så Elias däckade i bilen hem sen vid kl 19, med kläder på och allt, han var helt slut! Det var bara att klä av honom och lägga honom i sängen, sen sov han resten av natten! Då blev vi sugna på att umgås med fler vänner så vi bjöd spontant in Linda & Emanuel. De kom vid kl 21, vi spelade Ticket to Ride, åt chips och popcorn. Väldigt härlig dag!! När jag fått träffa vänner och också haft det skönt och avslappnat känner jag mig verkligen ledig. Då känns det som att det varit en bra helg! :)
Dagen efter sen fortsatte vädret att vara lika vårigt och härligt! Jag och Elias spenderade större delev av dagen tillsammans med Emma, Trolle, Alexandra och Wictoria! Vi satt ute ett par timmar i solen på Emmas gård och fikade. Fast jag satt väl knappt alls utan jag sprang mest efter Elias ;) Det är en sådan period nu. Han bara går och går och springer och springer. Så efter tre härliga dagar med sol, familj och vänner var jag redo för en ny arbetsvecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0