Sjukstuga

Alltid är det något. Förra helgen fick som sagt Elias feber. Febern var kortvarig men snuvan har mer eller mindre hängt i tills nu. I lördagskväll blev jag magsjuk. Det var inte så långvarigt (tack och lov). Spydde några gånger, hade feber under gårdagen och var väldigt trött. Jag sov i princip hela dagen igår och natten till idag sov jag 9,5 timme i sträck! Minns inte sist jag sov så länge! Idag har jag kunnat äta lite men har fortfarande ont i magen. Jag mår mycket bättre nu, men nu har dessvärre Simon åkt på det! :( Nu hoppas vi bara innerligt att Elias klarar sig!! Jag är i alla fall så otroligt ledsen och irriterad över att jag blev sjuk just igår för det innebar att vi inte kunde gå på gudstjänsten som jag sett fram emot så länge! Dels var det dop, dels var det Jemimas barnvälsignelse och dels skulle lill-kusin Elsa komma till kyrkan för första gången och vi skulle ses tillsammans allihop. Jag missade allt! :(   
 
Ja så är läget här. Inte så kul och jag har inga roliga, dagsfärska bilder att bjuda på. Men jag kan berätta en annan sak, i fredags hjälpte vi Ellinor att flytta till Marstrand! Det var en varm, solig dag. Perfekta vädret att flytta i! Från denna händelse har jag i alla fall lite mobilbilder att bjuda på:
Det var så fint väder så Elias kunde sitta en stund i gruset och leka medan vi lastade lastbilen.
Ja här bor hon nu, mitt framför färjelägret och Marstrandsön! Fantastisk utsikt att vakna till varje dag! Pingstkyrkan i Kungälv har en kyrkolokal där på Koön med några lägenheter i så hon hyr en av de lägenheterna.
På vägen hem från Marstrand plötsligt kaskadspydde Elias! Kläder, bilstol, bilsäte -allt blev blött! Vi fick ta in hela stolen och tvätta klädseln. Vi vet inte exakt varför Elias plötsligt spydde men efteråt agerade han som om ingenting hänt. I lördags under melodifestivalen monterade Simons fast klädseln igen, det tyckte Elias var spännande! ;)
 
I lördags på dagen jobbade jag, efteråt veckohandlade jag och sedan åkte jag till Bäckebol och hämtade Elias och Simon som åkt dit med buss. De var ute och letade mobil till Simon. Hans mobil dog i torsdags tror jag det var. Den har varit på väg att ge sig flera gånger men har lyckats hänga i. Men den har varit otroligt seg nu på slutet. Simon har ändå haft den i 3-4 år (minns inte exakt) så nu när den helt slutade fungera (vi har försökt starta den flera gånger) bestämde vi oss för att Simon kunde få unna sig en ny telefon. Det blev en Samsung Galaxy Note 4. Jag kom i alla fall dit för att hämta Simon och Elias och just när vi skulle packa ihop barnvagnen och lyfta in Elias i bilen insåg vi att bilstolen står ju kvar hemma! Haha vilket misstag! Ingen av oss hade ens reflekterat över det eftersom bilstolen alltid annars brukar befinna sig i bilen och ingen annan stans! Så vad gjorde vi? En av oss hade ju kunnat ta Elias på bussen hem, men då klockan var 18.30 på kvällen vi tog istället den snabba varianten och gjorde en fuling och lät Elias sitta i mitt knä i baksätet hem! :O Det gick bra kan jag meddela och Elias tyckte det var jättekul att sitta "åt rätt håll" och titta ut genom fönstret (även om han inte ser så överlycklig ut på bilden nedan)! Det blev en nödlösning.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0