Näste man till rakning

Elias klarade sig inte från magsjukan. Simon har varit dålig hela natten men Elias har sovit 12 timmar i sträck! Han ropade på mig vid 8.15 i morse och då lät han precis som vanligt. Jag gick in till honom men kände redan på lukten att det inte var något som stämde. Elias var glad som vanligt men hade kräkts rejält under natten! Lilla plutt! Han måste nästan kräkts i sömnen eftersom han inte ropat på oss och varit ledsen. Det var bara att ta honom och sätta honom i badet, tömma hela sängen på allt, tvätta sängkläder, gosedjur, skrubba spjälsäng och en del på väggen. Huh! Jag är minst sagt trött på spyor nu! Som tur är verkar detta vara allt för Elias del för efteråt har han ätit och druckit nästan helt som vanligt och han har inte kräkts något mer. Även Simon mår bättre så nu hoppas vi att det vänder!
 
Vid sådana här tillfällen är jag otroligt glad att vi har både tvättmaskin och torktumlare i lägenheten! De har gått varma nu hela morgonen och under gårdagen. 
Stackars små gosedjur. Tack och lov att de blev rena! Stackars lilla Bukowski-katten ser nästan ut som en riktig katt när den blivit blöt! ;)
Nu får det vara slut på detta eviga tvättandet för ett tag tycker jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0