Vår enda familje-vecka

Förra veckan var min och Simons enda lediga vecka tillsammans denna sommar! Nu är jag föräldraledig och Simon jobbar resten av sommaren. Men förra veckan var Simon föräldraledig och jag hade semester. Vi försökte maxa veckan med både nöjen och ärenden och verkligen hitta på saker bara vi tre.
 
Förra måndagen var vi i Kungälv för olika ärenden, jag fick ju bland annat äntligen beställt mig ett par glasögon som jag berättat. Äntligen! Jag önskade mig pengar till glasögon nu när jag fyllde så nu blev det äntligen av. Har behövt nya i flera år men har bara inte prioriterat det. De glasögon jag har sen tidigare köpte jag år 2009 och nu när jag testade dem hos min optiker klarar jag inte ens körkortsgränsen med dem! Så mycket har min syn försämrats de senaste åren! Nu i helgen fick jag sms att mina glasögon kommit så nu ska jag bara gå och hämta ut dem någon dag. På kvällen hade vi två familjer på visning i vår lägenhet och så bakade jag scones.
 
På tisdagen hade vi en mysig dag i stan. Först var vi i Slottsskogen och tittade på djuren. Vi var inne på Barnens Zoo och så gick vi runt och tittade på de övriga djuren. Det var otroligt fint väder, solen sken starkt vilket vi inte hann parera för så en del bilder blev väldigt ljusa.
Elias somnade lagom tills jag och Simon skulle äta så vi satte oss på Subway och tog var sin macka. Sedan hade Simon en klipptid så medan han klippte sig gick jag och Elias på Josephssons och köpte studentpresenter till mitt kusinbarn. Utanför butiken hade de ett REA-bord med koppar och fat och jag kunde bara inte låta bli... Jag hade precis konstaterat att jag inte har någon bra servis att servera kaffe i när det ska vara lite finare men inte för fint. Kopparna var vita och faten var vita med en beige kant med vita prickar och de kostade 20 kr för både en kopp och ett fat! De påminner mycket om det beiga fatet med vita prickar från Greengate! Jag kände att jag gjorde ett bra fynd.
När Simon kom tillbaks från frisören gick vi till Magnussons Ur. I julklapp förra året fick jag pengar till att köpa mig en armbandsklocka och nu äntligen fick jag tummen ur! Jag har väldigt svårt att bestämma mig när det gäller klocka. Jag måste välja något jag verkligen kommer trivas i eftersom jag kommer se den där på min arm nästan varje dag. Jag hade verkligen inte aning om vad jag ville ha. Läderarmband eller länk? Rund eller fyrkantig? Romerska siffror eller något annat? Bara stål, bara guld eller både ock? Vit eller mörk urtavla? Strass? Det slutade i alla fall med en rund klocka med länkarmband i både stål och guld. Jag har smycken i både silver och guld så då matchar den till båda. Valet blev vit urtavla med romerska siffror och strass runt om. Känner mig nöjd!
Efter en härlig dag i stan åkte vi hem och förberedde för att några från vår Lifegroup skulle komma på besök. Jag bakade en hallonpaj och så bjöd vi bl.a. på mina havrescones, ost, marmelad, potatissallad, rostbiff och annat gott.
 
I onsdags åkte vi till Vattenpalatset i Lerum! Veckans andra familjeutflykt! Vi gjorde det mest som ett test, det kanske inte alls skulle vara något för Elias. Hittills har han älskat vatten, han gillade babysimmet förra året och älskar att bada och duscha hemma. Men jo då, mycket riktigt så fullkomligt älskade Elias vår lilla utflykt! Till en början var han lite mer reserverad eftersom poolerna i ett badhus är ganska kalla. Vi värmde upp i en bubbelpool och i en annan mindre pool med varmare vatten. Men sen kom han igång och trivdes som fisken i vattnet! Han åkte rutschkana med mig och Simon, ville känna på vattnet som sprutade, satt på flytgrejer och ville klättra och känna på allt han kom åt. Hade vi inte hållit honom hade han bara kastat sig iväg ut i vattnet! Vi fick verkligen en jätterolig förmiddag på vattenpalatset och avslutade med att äta vår lunch som vi hade med oss. Elias ville inte gå upp ur vattnet så vi lär få göra fler utflykter till diverse badhus och äventyrsbad! :)
Efter Vattenpalatset i Lerum åkte vi hem och hade ännu en familj på visning. Elias somnade i bilen hem så han fick sova klart hemma. Sedan åkte vi på ytterligare en studentfest! Där fick jag träffa en gammal kompis som jag i princip inte pratat med på 7 år då hon numera är gift och bor i USA. Vi har växt upp i kyrkan tillsammans, gått scouter och konfirmation ihop mm, så det var jättekul att se henne! :)
I torsdags packade vi hela dagen och sedan var vi på grillkväll för Simons syster Louisa som fyllde år! En skön sommarkväll med en lekfull liten kille som älskar att få vara ute och springa omkring!
På fredagen sen åkte vi till småland!
 
Jag är riktigt nöjd med förra veckan och allt vi fick uträttat! :D Riktig tur med vädret hade vi också!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0