Nyårsafton

Nu har det redan gått en vecka sedan det var nyårsafton och jag har bara inte hunnit visa er hur vi hade det! Det beror också på att vår router verkar ha gett upp. Det går jättelångsamt när jag ska ladda upp bilder och ibland går det inte alls. Det gör att allting tar väldigt långt tid och tid har jag inte i överflöd. Men nu sitter jag vid Simons stationära dator (som är ansluten till nätet via kabel) så nu bör det gå snabbare!
 
Vi hade verkligen en jättemysig nyårsafton! En lugn, familjevänlig kväll tillsammans med familjen Daun på Marstrand. Vi grillade fläskfilé och åt potatisgratäng, goda såser från Jensen's Bøfhus och en väldigt god sallad med fetaost till det. Det blev riktigt gott! Som efterrätt åt vi cheesecakebrownie med hallon och grädde som jag gjort och en daimtårta på mandelmarängbotten som Miriam gjort. Vi fick våra småkillar att somna vid 22-tiden så vid 12-slaget stod vi vid deras stora fönster och tittade ut på fyrverkerierna som avfirades från Marstrandsön. Sedan fortsatte vi prata och umgås,det var så mysigt att kunna sitta ned och prata bara vi fyra :) Men tiden gick alldeles för fort, plötsligt var kl 02 och jag o Simon kände att vi borde packa ut oss i bilen och åka hem, även om vi gärna suttit kvar ett bra tag till. Elias vaknade när vi bar ut honom men somnade om i bilen hem. Han vaknade ju dock kl 03.10 när vi kom hem och somnade om först 5.30 så det var segt. Blev väldigt lite sömn den natten. Men det spelar ingen roll, vi hade en väldigt trevlig nyårsafton i alla fall! :)
 
Innan vi åkte ut till Marstrand tittade vi på GP's fyrverkerier genom köksfönstret. Elias tyckte det var jätteroligt och tjöt högt av glädje flera gånger! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0