Fina stunder emellanåt

Som ni förstår har allt kring flytten tagit mycket tid och kraft. Men mitt i allt försöker jag ändå njuta av den lilla sommar som ibland kommer fram och njuta av min sista föräldraledighet med Elias (kommer ha några enstaka dagar kvar sen). Vi har fått några fina sommardagar på Brattön här och där. Vi har träffat lite vänner även om vi träffat långt färre än vad vi vanligtvis skulle vilja en sommar. Alltid något som bli lidande. Jag älskar ju att umgås och skulle helst vilja träffa många, många fler än vad jag gör just nu. Det är alltid en balansgång mellan att bara träffa folk och umgås eller att vara hemma och komma i ordning och göra vad man nu måste göra.
 
Elias älskar ju som bekant att vara ute och leka så vi har varit ute och lekt på lekplatsen som finns här precis utanför både i regn och sol. Regnställ och stövlar på! Förra fredagen gick mamma och jag ned till Vikingamarknaden. Det var en ny känsla för mig att för första gången kunna gå till marknaden! Men marknaden var tyvärr inte så mycket att ha. Tycker den blir mindre och sämre för varje gång. Jag slog på stort och köpte två godisremmar och mamma fyndade ett par nya skor till Elias på rean i en skobutik! Det syns inte så bra men det är dem han har på sig på bilden nedan där han gungar.    
 
Vi har varit hos mina föräldrar där en kusin och kusinbarn till mig var på besök från Jönköping. Elias kramades med sin syssling och lekte i sandlådan :) Jag och Elias har haft Lewi och Miriam på besök. Vi gick en promenad i området och hittade en vacker damm. Nu vet jag en jättefin väg att promenera även här, känns bra! Dagen efter åkte jag och Elias ut med Miriam, Johnny och Lewi i deras segelbåt. Som sagt, när det väl blir lite sol denna sommar gäller det att ta tillvara på den! Om man har möjlighet såklart. Tycker så synd om alla som börjat jobba igen denna vecka just när det blivit lite finare! :( Vi åkte ut till Lövön där vi la till och spenderade några timmar med sand, bad, fika och väldigt omväxlande väder! Efter vi sagt hejdå till våra vänner åkte jag och Elias över till Brattön och spenderade resten av eftermiddagen där med Elias kusin, farbror, fastrar, farmor, gammelfarmor och gammelfarfar! 
Kompisar
 
I onsdags hade jag inget planerat (!) så då bestämde jag mig för att gå en promenad i Kungälv så kunde Elias få sova sin lur i vagnen. Men som vanligt blir det inte alltid som man tänkt sig. Elias somnade i vagnen i hallen INNAN vi ens hunnit gå ut och vaknade helt plötsligt efter bara 45 min trots att vagnen fortfarande rullade. Då tyckte tydligen Elias att han sovit klart ;) Vi gick till Second Hand där jag fyndade en matta från ikea att ha under soffbordet som jag och Simon länge spanat på men inte prioriterat att lägga pengar på än. Lycka att få köpa den för mer än halva priset istället! :) (Bild kommer!) Mamma kom så jag kunde få frakta hem mattan med bil. Vi tog en mysig fika i second hands café innan vi gick tillbaka. 
Resten av veckan har vi haft besök av Simons farmor o farfar över en fika och jag har hängt med Hanna och barnen. Idag har vi varit och köpt en bänk med förvaringskorgar att ha i hallen och så har vi fått upp taklampan i vardagsrummet. Nu är det bara tre taklampor kvar att fixa! Eftermiddagen har vi spenderat på Brattön och fått jättegott grillat kött med potatissallad. Som alltid var det ett val vi fick göra mellan att greja hemma eller att åka ut och faktiskt få lite sol. Jag kanske gör det till en större grej än vad det är men jag tycker det är svårt. Men jag försöker resonera som så att lägenheten finns ju kvar och vi kan greja hela hösten, även om det givetvis är roligt att få så mycket som möjligt klart så fort som möjligt. Men sol och möjlighet att vara utomhus har vi inte hela hösten utan den chansen finns nu och inte sen. Bättre att släppa på allt som måste göra och njuta lite. Nu kom vi hem för en liten stund sen. Elias sover i sin säng och jag funderar på om jag och Simon kanske bara ska slappa i soffan och kolla på en film? Vi har faktiskt hunnit se hela TVÅ filmer sen vi flyttade hit! ;) "Cinderella" och "Step Up 5 - All in". Det ni!
 
Ha en skön lördag kväll kära ni!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0