Lite om de senaste dagarna

I fredags var jag och Elias på sista tillfället för våra föräldraträffar på BVC. Det var fullt ös på barnen! Kändes nästan lite vemodigt för jag är inte så säker på om jag kommer träffa några av föräldrarna igen. Men i höst har jag nog tänkt att försöka gå lite mer på babycafét på fredagar så då träffar jag förhoppningsvis några där.
I lördags hade vi församlingsdag i Romelanda församlingshem. En heldag tillsammans med mina stora familj, underbart! Fikastunder, lovsång, möten, samtal, hoppborg för barnen, lunch och härlig gemenskap.
På kvällen lämnade vi Elias med sin farmor, farfar och fastrar och gick ut och åt tillsammans med makarna Lilled, Haglund och Wilhelmsson på Pinchos vid Avenyn. Härlig kväll! Pinchos är en tapas-restaurang där man beställer in mat via en app. Bara massa gulliga små rätter! Vi beställde bland annat sötpotatis pommes frites och de var bland de godaste pommes frites jag ätit! Det var ett väldigt skumt, rött ljus på restaurangen om ni undrar varför bilderna nedan har ett udda ljus. Sen är ju mobilkvalitét på bilder inte det bästa... ;)
I söndags hade vi en seg dag. Vi gick och röstade och Simon var iväg och veckohandlade. Hade tänkt måla soffbordet men nä.... det blev inte av då heller! :/ Vi lagade köttfärssås till Elias och följde valvakan på TV. När vi gick hem från röstningen var tanken att Elias skulle sova men han ville hellre ligga under bar himmel och se sig omkring så han drog bort suffletten på vagnen. Haha det såg så roligt ut!
Igår fick vi besök av Emma och Trolle, mysigt! Jag tycker det är så roligt alla tillfällen som ges för Elias att lära känna sina bebiskompisar mer och mer. Det är intressant att se dem tillsammans nu när de är så små hur de studerar varandra. Trolle är drygt 4 månader yngre än Elias så just nu märks åldersskillnaden tydligt. Det är ganska intressant egentligen hur en eller några få månader gör stor skillnad nu när de är bebisar, när de är typ 8 år kommer det inte spela någon roll alls!
Nu har Elias precis sovit sin förmiddagslur och det är dags för lunch. Ikväll ska jag på församlingsledningsmöte så då skall Elias vara hos farmor och farfar igen!
 
Ha en bra dag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0