Life goes on

Hej igen!
Nu ska vi se om jag hinner berätta lite om vad som är på tapeten. Vår vardag rullar egentligen på som vanligt med roliga aktiviteter blandat med lugna dagar hemma. Idag har jag och Elias varit hemma hela dagen. Elias mormor och morfar har varit på besök och Simon har jobbat. Jag har fortsatt måla lite på vårt soffbord (evighetsprojekt eftersom vi bara hinner så lite i taget i kombination med att vi fått fel färg) och så har jag lagat mat. Det är väl det jag gjort idag. Majspuré, torskpuré och fisksås till Elias samt middag till mig och Simon. Elias har äntligen fått en gardin till sitt rum! En vit med blå ugglor på! Så nöjd! :D
 
Förra veckan var jag på möte i kyrkan tisdags kväll och torsdags kväll, i fredags kväll var jag och Elias på BARA VARA efter att jag jobbat hela dagen och så var vi på gudstjänsten i söndags. Härligt!
En instagram-bild från BARA VARA:
Det funkade bra på BARA VARA! Elias fick välling och somnade gott. En låda där vi förvarar kuddar fick fungera som säng. Där sov han resten av kvällen innan jag bar ut honom i bilen och körde hem.

I lördags var jag och Elias och veckohandlade medan Simon städade hemma och satte upp trappgrinden, den är behövlig nu när Elias kryper bättre och bättre. Ja det har jag väl inte berättat föresten men nu kryper Elias flera steg åt gången! Får ta någon bra bild och visa er snart! Han tycker det är roligt att krypa efter leksaker som rullar iväg och det är så skönt att se glädjen i att han kan ta sig fram på egen hand! Men absolut roligast tycker han det är när man håller honom i händerna och han får gå omkring, då lyser han som en sol! Ja det var en parentes. På lördags kvällen sen var jag iväg på egen hand och lämnade Elias och hans pappa hemma. Jag var på tjejmiddag hos Alexandra!
I söndags hade Elias en heldag tillsammans med sin polare Lewi! ;) Först var vi i kyrkan allihop, Elias hade på sig sina fina Kavat-skor som han fick vid barnvälsignelsen! :) Sen hade vi en playdate hemma hos oss. Men det är inte helt lätt att få två små killar synkade vad gäller sömn och mat alltså. Det krävdes nästan en hel dag innan de båda kunde leka på golvet mätta och pigga samtidigt! ;) Det är som alltid roligt att se hur de agerar tillsammans. Lewi kryper så duktigt och är riktigt snabb över golvet så nu när Elias börjat ta sig fram lite bättre tror jag de snart kan få det ännu roligare tillsammans <3
 
Ja det var lite om vad som hände förra helgen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0