Tjejkväll, kalas och vackra ting

När Elias blivit feberfri åkte jag på tjejkväll på fredags kvällen! Det var mina tre tjejkompisar och Elias kompis Trolle. Elias själv fick dock vara hos mormor och morfar istället ;)
Helgen sen gick i ett svep känns det som. Vi var på Babyproffsen i lördags och kollade bilbarnstol innan vi var på kalas för Simons morfar. Sen fick jag chansen att komma och hjälpa till lite att fota på en bal några ungdomar ordnat. Sju tjejer som dragit ihop och anordnat bara för det är kul. Helt otroligt som de ordnat, dekorerat, fixat och donat!! Det var en ära att få beskåda och att se alla dessa stiliga killar och alla tjejer i sina vackra klänningar i olika färger! När sällskapet skulle slå sig till bords lämnade jag platsen och åkte och hämtade Simon och Elias. Men innan vi åkte hem svängde vi förbi hos Skogströms och tittade på deras renovering och sa hej till Simon som kommit hem från Afrika! Händelserik och mysig dag fylld med många trevliga personer! 
Igår var vi på gudstjänsten och sen tog jag och Elias en promenad med Lena och Theodor innan Simon och jag veckohandlade och åkte hem. Hemma kändes det inte som jag fick gjort någonting men tiden har ju som bekant en förmåga att gå ändå. Och föresten, varför måste jag alltid känna att jag "får gjort någonting" för att jag ska vara nöjd? Jag måste verkligen släppa det där. Det var ju ändå söndag igår för allt i världen! Gud skapade söndagen som en vilodag.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0