Händelserik helg

Helgen som gick var riktigt fullspäckad men härlig! I lördags jobbade Simon. Jag och Elias var först på förmiddagsfika hos Simons föräldrar där de hade besök av några vänner och deras lilla tös som föddes i juli i år. Det hade hänt en hel del sedan jag såg henne för första gången i början av augusti kan man säga! :) Som vanligt när vi träffar yngre bebisar känns Elias som en jättebebis ;)

Efter fikan med supergod paj lämnade jag Elias med sina fastrar och åkte på möte/föreläsning i kyrkan. Organisationen "Levande Familjer" var där och pratade om relationer. Väldigt, väldigt intressant! Det handlade framför allt om att koncentrera sig på sitt eget beteende och försöka förändras till det bättre och på så sätt påverka andra positivt runt omkring. Det är bara jag själv som kan styra över det jag tänker, säger och gör. De drog många paralleller till lagsport och vad man behöver göra inom ett lag för att bibehålla god laganda och fortsätta lyckas. Ja det var så otroligt bra så jag skulle kunna skriva ett helt inlägg bara om det. Men det är svårt att återge i text. Jag önskar jag hade bjudit med mig fler att lyssna. Direkt efter mötet åkte jag vidare på kalas, där det bjöds på väldigt god mat, innan jag hämtade Elias och åkte hem.
 
I söndags var vi på gudstjänsten. Men det var inte vilken söndag som helst. Vi var åtta pirriga tjejer som i flera veckor planerat en enklare variant av babyshower för Hanna som väntar barn nr 2 i november! Direkt efter gudstjänsten överraskade vi henne och tog med henne ut på lunch. Hon hade inte anat någonting och blev jätteöverraskad! Efteråt åkte vi hem till Lisa där vi förberett med lite fika och frågesport med bebistema. Det var inte en klassisk babyshower med mängder av presenter, utan vi hade en mer soft variant där vi satsade på att bara få umgås med Hanna och att hon skulle få känna sig lite bortskämd och komma ifrån småbarn och husrenovering. Vi hade ordnat med barnvakt utan att hon visste om det. Men en blöjtårta hade vi i alla fall gjort! ;)    
Det blev en väldigt mysig dag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0