Presentinköp och ett första möte

Denna vecka har det varit mycket fokus på diverse fotoprojekt jag håller på med.  Jag har fotat Elias och beställt julkort. Kändes så skönt när det var beställt. De måste ju komma i tid till jul! Jag har även äntligen framkallat de första fotona från Elias liv! Jag passade på när Fuji hade ett erbjudande att man fick framkalla 100 bilder gratis. Bara frakten på 39 kr som kostade.

Det blev tyvärr ingen Öppen Förskola denna vecka varken i onsdags i Kungälv eller i torsdags på Marstrand pga förkylningar mm. I torsdags var jag och Elias på IKEA och köpte lite födelsedagspresenter och julklappar. På IKEA var julen i full gång! Så mysigt med allt julpynt! Jag har redan fått en sådan mysig julkänsla i år! Presentinhandlandet fortsatte igår då vi var inne i stan i ca 3 timmar. Elias var så otroligt duktig och uthållig! Måste få skryta lite om min duktiga lilla son! ;) Han satt i vagnen hela tiden och var egentligen både trött och hungrig men han kunde inte komma till ro och somna. Det var så mycket spännande att titta på. I varje affär vi var i fick han kontakt med andra kunder. Han är väldigt bra på att fästa blicken och stirra på folk tills de känner att de måste börja prata med honom haha! Jag försöker förklara för Elias att man inte får stirra på folk så men utan framgång. När person han stirrat på ger honom sin uppmärksamhet skiner han upp som en sol och blir så glad för att någon pratar med honom. Uppmärksamhet uppmärksamhet...  ;) Han ler, skrattar och pratar. Jag var riktigt stolt över honom att han orkade så länge i stan utan att klaga och dessutom fick vi tag på allt vi behövde köpa! Det var födelsedagspresenter, julklappar och "välkommen-till-världen-present". Det är nämligen så att i tisdags kväll föddes Skogströms lilla bebis! 
Det blev en dotter! Jag fick äran att träffa henne igår kväll 3 dagar gammal och det kändes helt fantastiskt! Så liten och söt! Både Elias och Simon är lite snuviga så det var bara jag som var där igår. Som alltid när jag träffar en liten bebis är det svårt att fatta att Elias också varit så liten. Allt hade gått jättebra och de var redan hemma igen. När Elias var 3 dagar var vi fortfarande kvar på BB... Jag hoppas vi får åka hem snabbare om Elias får ett syskon någon gång! Det var i alla fall sååå mysigt att få hålla denna lilla flicka! Ett litet mirakel. Varje gång jag får träffa en liten bebis blir jag helt hänförd och jag tycker det blir påtagligt att det finns en Gud. Vi har inte blivit till bara av en slump!  
Idag har Simon jobbat och veckohandlat och jag har lagat köttgryta. Typ så. Fattar inte vart dagen tagit vägen! Har jag bara lagat mat? Nu sitter vi här med en son som somnade kl 21 men vaknade kl 22 och vill nu inte somna om. Lite stressande då vi ska upp tidigt imorgon för att åka till Lund över dagen och fira Simons farmor! Jag hoppas så att Elias somnar snart för jag är jättetrött!
God natt på er!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0