Sömn

Alltså Elias sömn på nätterna är helt underbar för tillfället! Igår var vi på BARA VARA för första gången sedan Elias föddes. Det blev brännboll och grillat! Elias somnade i vagnen vid 21-tiden och sov sen när vi lyfte in honom i bilen för att åka hem vid 23-tiden. När jag lyfte över honom från bilen till vagnen för att gå in från garaget vaknade han till men somnade om. När vi kom in sov han så gott i vagnen så vi tyckte det kändes dumt att krångla med honom för att ta på pyjamas, så han fick sova vidare med kläderna på i vagnen. Jag tänkte att det kommer nog inte bli så att han sover hela natten med tanke på att han inte ätit sen 19.30. Så jag gick och la mig i beredskap att säkert behöva bli väckt snart. Jag vaknade redan vid 01.30, då hade jag bara sovit någon timme, för att Elias gnällde till. Jag gick och kollade på honom men han sov vidare. Detta är en anledning till varför det är bättre att han sover i eget rum så slipper jag vakna till vid varje litet ljud ;) Jag gick och la mig igen men tänkte fortfarande att snart vaknar han nog. Nästa gång jag tittade på klockan var den 06.50!! DÅ ville han äntligen äta. Han sov alltså från ca kl 21 nästan till kl 07. Helt underbart! Efter amningen somnade han om och sov till kl 9! Det är bara att hålla tummarna att det fortsätter så här. Och så måste jag vänja mig vid att han sover bra och inte vakna till vid varje ljud så att även jag kan få mer sammanhängande sömn :) När jag vaknade vid 09 kände jag mig för första gången sedan Elias föddes pigg och utvilad. Jag kände inte för att sova mer trots att Elias faktiskt fortfarande sov. Härligt! När Elias vaknat hade vi en härlig mysmorgon i sängen alla tre innan vi gick upp och åt god lördags-frukost. Lugn och skön lördag idag med inget planerat. Det kan vi behöva!
 
Hoppas ni får en fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0