Så helt ifrån Gud

Här är texten till sången som Hanna sjöng på barnvälsignelsen:
 
Ty du har skapat mina njurar,
du sammanvävde mig i min moders liv.
Jag tackar dig att jag är danad
så övermåttan underbar, ja underbar är jag.
Benen i min kropp var inte gömda för dig
när jag bereddes för att komma hit.
Dina ögon såg mig förrän jag tagit form,
du vet om allt som kommer ske.
Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand
hälften från mamma, hälften från pappa
och ändå så helt ifrån Gud!
 
Älskade unge! Du ger oss sådan glädje! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0