Babysim

Bilder från dagens babysim! I tisdags började vi en intensivkurs på 8 gånger som kommer hålla på nu två dagar i veckan framöver. Vi valde en intensivkurs eftersom vårens kurser redan var påbörjade och för att det kändes för långt att vänta till höstens kurs som börjar i augusti.
 
Än så länge förhåller sig Elias ganska neutral till badandet, men jag tror att ju mer han vänjer sig desto roligare kommer han tycka att det är. Han gjorde ingen större min varken när vi gick i poolen eller när han fick vatten i ögonen. Han tittar mest runt med stora ögon, finns massa nytt och spännande att spana in! Nästa vecka ska vi prova att dyka, ska bli spännande att se vad han tycker om det, om han nu reagerar hehe! ;) I tisdags blev han hungrig mitt i så då fick jag gå upp och amma så då missade vi tyvärr halva lektionen. Idag gick det mycket bättre! Det känns viktigt att vänja barnet vid vatten. Själv har jag alltid älskat att bada och började i simskola i havet när jag bara var några år gammal. Så jag hoppas Elias kommer älska vatten lika mycket som jag framöver så att vi kan prova att bada i havet i sommar! ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0