Babyboom 2014

Igår fick jag och Elias besök av Miriam och Lewi! Mycket trevligt! Blev en mysig dag med barnvagnspromenad runt Klaremosse, tacos och prat om allt från sömn till hoppgungor. Våra små var synkade och sov 2 timmar i ett streck så vi mammor hann äta vår mat i lugn och ro! ;) Lovely!
Simon kom hem i tid från Sävsjö så vi hann se Eurovision Song Contest sen på kvällen! :)
 
Apropå sötungarna på bilderna ovan, det är verkligen en sådan babyboom detta år! Eller så är det bara så att jag är i denna ålder nu då jag själv fått barn, har vänner i samma ålder som får barn och lägger mer märke till alla som väntar barn. Jag vet inte. Men hur som helst blir det många tvåtusenfjorton-bebisar och det tycker jag är så roligt!
 
Först kom Lewi i januari och sedan Elias i februari. Sedan föddes två töser till några vänner i mars/april. En vän från min gymnasieklass fick även hon en tjej i april. I början av juni väntar en annan vän barn och en bit in i juni väntar min vän från högskoletiden barn. I slutet av juli väntas ytterligare en bebis och sedan till hösten i september-oktober-november någon gång vet jag tre små bullar som just nu jäser i ugnarna! ;) Senast idag fick jag ännu en glad nyhet om ytterligare en 2014-bebis! Dessutom så väntas det barn i tre av bloggarna jag läser! Så det är minsann bebisar både högt och lågt just nu! Underbart! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0