När jag trivs som bäst

Torsdagen som gick var en härlig dag! Jag var så otroligt taggad på att komma ut och äntligen få hitta på något!
 
Först var vi på BVC. Ni kan aldrig gissa vad Elias väger nu?! Förra veckan vägde han 4380 g och var 55 cm lång. Tänkte att han kanske skulle väga typ 4500/4600 g nu. Men när vi la honom på vågen och siffrorna skenade upp i 5000 blev jag nästan chockad! 5075 g för att vara exakt och 57 cm lång! Han har alltså gått upp nästan 700 g på en vecka! Inte konstigt han börjar kännas lite tung. Fortsätter han så här kommer han bli en riktig tjockis haha! ;) Min lilla 5-kilos klump <3
Efter BVC åkte vi hem till Elias mormor och morfar där jag bjöds på raggmunk enligt önskemål! Mums!
 
På kvällen hängde jag och Elias för första gången med ett större antal vänner, oj vad jag njöt! Så kul att äntligen träffas och umgås utanför mitt egna hem. Det blev en riktigt mysig kväll med bebismys, bön, samtal och en väldigt god tårta!
 
Igår kände jag mig väldigt duktig. Jag städade hela lägenheten (dammade, torkade handfat och toaletter, dammsög, bäddade, vek tvätt, vattnade blommor) med en bebis hängandes på magen och jag lyckades även för första gången duscha ensam med Elias, annars har jag alltid fått vänta tills Simon kommer hem från jobbet. På eftermiddagen fick vi besök av Wictoria och Johan. Elias fick en jättesöt filt som Wictoria stickat, helt otroligt! Tack så mycket!
 
Nu är Simon iväg och veckohandlar och sen ska vi på 26-års kalas till Haglunds! Imorgon blir det gudstjänst, ungdomsråd och sedan ska Elias träffa sin gammelfarmor och gammelfarfar som är på besök från skåne! Även faster har kommit hem från Växjö över helgen. Woho! Visst blir man lite trött och ju mer man umgås och hittar på saker desto mindre hinner man på hemmaplan men allt handlar ju om prioriteringar och åhh vad jag gillar att det händer saker! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0