Det går så fort!

Just nu är jag inne i en "hinna-använda-bebiskläderna-innan-de-är-för-små-fas". Elias växer så fort och han är större än jag tror! Vi har precis börjat använda storlek 56 på honom och en del kläder i den storleken är redan tighta. Jag hänger visst inte med ;) Vi bytte till en overall i stl 56 men den var redan trång så nu har han fått en i stl 62 istället. Mycket mer rymlig. Tack mormor! ;)
 
I tisdags fick han ha flera olika kläder i stl 56 för första gången. Den vita bodyn nedan kommer han nog kunna ha ett tag men de blå-vit-randiga byxorna var inte direkt stora om man säger så.
Min lilla tjockis!<3 ;) 
Jag har helt fått tänka om helt när det gäller storlekar. Trodde först han skulle ha stl 56 nu ett tag i vår och sedan stl 62 i sommar och 68 i höst. Men jag får nog inse att han kommer bara ha stl 56 ett litet tag till, sen blir det troligtvis stl 62 i vår/försommar och stl 68 i sommar. Sen kan man givetvis inte stirra sig blind på storlekarna för de skiljer sig så. En 56:a är ibland som en 50:a osv. Så det gäller helt enkelt bara att mäta och att prova kläderna innan det är för sent. Som tur är har jag inte så jättemycket kläder i stl 56, jag har mycket mer i 62. Den storleken ska jag börja använda i tid. Vore ju tråkigt om det är något plagg han inte hinner använda alls.
Samtidigt som det är roligt att få prova nya storlekar känns det ändå lite ångestfyllt att Elias växer så snabbt. Alla säger att det går snabbt med bebisar. Det har jag ju hört långt innan att jag verkligen måste passa på att njuta av varje dag för det kommer gå så fort. Men jag hade nog inte trott det skulle gå fort. Snart är han tonåring och vill inte veta av sin mamma hehe ;) Nej jag får passa på att njuta nu medan han är 57 cm lång och totalt beroende av mig.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0