Studenttårtan

Jag och mamma gjorde en tårta till mitt kusinbarns student. Det blev en mycket enkel variant, man har ju inte så mycket tid över nu för tiden ;) Mamma bakade bottnarna och fyllde med favvofyllningen: Jordgubbsmousse med mosade jordgubbar och Rabarbermousse med jordgubbsbitar. Jag täckte med sockerpasta och gjorde dekorationerna och brättet men köpte färdiga förgätmigej. Kokarden köpte jag också färdig. Tyvärr sprack brättet på några ställen så det var tråkigt... Vet inte om det bara berodde på att sockerpastan blev för torr och hård eller vad det var. Men det är ju alltid lite riskfyllt när man ska frakta en tårta över 20 mil ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0