Föräldradagar

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. Åh jag kan inte sluta le när jag tittar på mina foton från senaste tiden! Jag älskar hur det är just nu. Vi hittar på roliga saker nästan varje dag så jag njuter till max av att vara "föräldraledig"! Denna vecka har vi något planerat varje dag utom idag. Man behöver i alla fall en vilodag i veckan.
 
I lördags byggde Simon ihop en dator till mina föräldrar som behövde en ny. Det är sådant Simon tycker är jätteroligt. Han beställer alla olika delar på nätet och sen monterar han ihop dem. I söndags var vi på IKEA och fick bl.a. köpt rullgardin och bokhylla till Elias rum. Sen spelade vi spel och åt middag hos Simons föräldrar. I måndags var jag och Elias i stan. Jag hade lite ärenden att uträtta och sen tittade jag på REAN. Trots att det fanns så mycket fint jag skulle vilja köpa var jag ekonomisk och höll i pengarna. Det blev bara några strumpor till Elias (alla strumpor har en tendens att alltid glida av foten) och en top till mig som jag spenderade 3 kr på. Dels var den på REA och dels hade jag lite på ett presentkort kvar. Det kallar jag fynd! :D
I tisdags hälsade jag och Elias på hos en kollega till mig som har två små barn och nu väntar sitt tredje. Det blev några trevliga timmar fyllda av bebisprat om allt från förlossning till sömn. Elias fick prova en Bumbostol för första gången, där satt han jättebra! Han fick även en spelande leksak att titta på och den tog verkligen hans uppmärksamhet så han verkade tycka om den. Han gillar ju musik så någon typ av spelande/låtande leksak borde vi införskaffa! Ska även kolla efter en Bumbostol på Blocket och liknande, de är ganska dyra annars.
Igår hade vi en super mysig dag tillsammans med en 10-månaders, en 3-åring, en 5-åring, en 7-åring samt Elias farmor och fastrar! Vi lekte med barnen hela dagen både utomhus och inomhus. Studsmatta, gungor, rutschkana, koja, bilar, lego. Elias fick sitta i en gåstol för första gången. Han når inte ner ordentligt så han kan inte gå i den än men han satt bra i den och tryckte på en leksak som även den lät och spelade. Mycket underhållande! Elias fick även prova att gunga för första gången! Ja han har fått prova mycket nytt de senaste dagarna! Jag njöt hela dagen, så mysigt med alla barn! Tycker det är intressant att se hur barnen leker med varandra och hur de större barnen pratar med de mindre barnen. De var så söta igår! Jag och Louisa körde ett av barnen till barnkalas. Tänk när jag själv är där att mina barn ska gå på kalas! Vet inte varför jag tycker det är så mysigt med allt detta men det gör jag. Det är så roligt att få vara mamma och att få ta del av hur det livet är! Jag känner mig så tacksam och jag känner verkligen att jag kommit in i det här med föräldradagar. Har två vänner som fått barn nu igår och i förrgår så det är verkligen barn överallt känns det som och det är så roligt! Grattis till er kära vänner! Nu har ni en underbar tid framför er med både bra och dåliga dagar! 
Onsdagskvällen avslutades till sist med grillning tillsammans med vännerna i 18+. Det blev en underbar dag helt enkelt med mycket gemenskap!!
Men som sagt, idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Elias har suttit bakom ratten i sin matstol. Idag vände han sig för första gången från rygg till mage!! Han har tidigare kunnat vända sig från mage till rygg, men nu kan han alltså vända om helt. Han tar sig fram genom att rulla från sida till sida. Nu ligger han inte längre kvar där man lämnar honom som ni kan se på bilden nedan. Jag la honom med huvudet på hästen och en stund senare var han nästan helt ute på golvet! Lilla busungen!  
 
Som ni märker hinner jag inte blogga lika ofta längre. Vill ni hänga med mer kontinuerligt i min vardag kan ni följa mig på Instagram, mliceder heter jag där. Det går snabbare att uppdatera där än på bloggen. Men min användare är privat och jag låter bara de jag verkligen känner följa mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0