Mys-fredag

Hade en riktig mysdag i fredags. Först var vi på Babycaféet i Ytterby där vi myste med de andra bebisarna och hämtade ut vårt hand-och fotavtryck vi gjorde för ett par veckor sedan! Sen köpte jag en leksak till Elias, det blev en telefon som spelar. Han gillar ju musik och jag har upptäckt att saker som låter och spelar fångar hans uppmärksamhet. Hittills är den populär! Efter det åt vi lunch och myste ännu mer hemma hos Elias mormor, morfar och moster!

Helgen bestod av kalas, brädspel till klockan 3 på natten, besök av Elias farbror och "faster" och borrande i Elias rum. Nu sitter rullgardinen på plats! Det blev jättebra!
 
Igår var jag hos tandläkaren och sen var vi på barn- och ungdomsmottagningen igen. De tog stick i fingret på Elias och han sa inte ett ljud denna gång heller. Stackarn, han har väl börjat bli van. 4 månader gammal och redan tagit 4 stick i fingret. Hans HB-värde var bra nu i alla fall så det fanns inget att oroa sig för tyckte läkaren. Nu ska vi fortsätta som vi gör tills vi ska träffa Elias ordinarie läkare 30 juli så hoppas jag att jag då kan få börja äta sojaprodukter igen för att se vad som händer. Jag tror ju som sagt bara att det är mjölken han inte tål. Men vi hoppas på att han ska bli fri från sin allergi snart så att vi kan få börja äta mjölkprotein igen! Åh vad jag längtar efter fetaost, hårdost, mjukglass och vanliga kakor!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0