3 veckor gammal

Har återigen haft en fantastisk sommarvecka! Det är helt galet vilken värme vi har här på västkusten! Runt 30 grader varje dag. Vi står ut med värmen när vi får chans att vara vid havet varje dag, men idag är vi hemma och det är näst intill outhärdligt. Vi har ju som bekant en väldigt varm lägenhet. Igår kväll när vi kom hem vid kl 21 var det 24 grader utomhus och det började kännas riktigt behagligt, men inomhus hade vi 29 grader...!! Man kan inte ha något mer än underkläder/badkläder på sig här och Elias får bara ha blöja. Det är både svårt att äta och sova i värmen. Elias har varit uppe sen 06.30 idag och har sedan en timme tillbaks gäspat och gäspat, det är hög tid för en förmiddagslur, men somna kan han inte :(
 
Hur som helst, nu har jag inte hunnit blogga sedan förra onsdagen så jag tänkte det var dags för en uppdatering!
Har under senaste veckan träffat två bebisar för första gången i denna babyboom 2014 som pågår. Förra torsdagen fick vi träffa lille Trolle 3 veckor gammal, riktigt mysigt! Hans mamma och jag läste personalvetarprogrammet tillsammans vid Högskolan Väst.
När vi träffar mindre bebisar blir det plötsligt väldigt tydligt hur stor Elias blivit! Han känns som en 1-åring jämför med lille bebisen. Min lilla bebis är inte så liten längre...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0