The Hobbit: The Desolation of Smaug

På nyårsdagen när man var så där lagom seg efter den sena natten var vi på bio och såg Hobbit 2: The Desolation of Smaug i 3D som hade biopremiär innan jul. Att se en 2 timmar och 40 min lång film på bio var dock inte ultimat när man är höggravid hehe. Det var väldigt jobbigt att sitta still, det tryckte upp mot revbenen och Mini röjde runt hela tiden. Men filmen var bra i alla fall! Lika bra som Hobbit 1 tycker jag.
Gillar verkligen att de har samma skådespelare i Hobbit som i Sagan om ringen. Denna gång var inte Frodo med men nu var Legolas med :) Men jag ser att jag tydligen skrivit när jag bloggade om Hobbit 1 att Elijah Wood skulle vara med även i denna film men jag såg honom inte i alla fall.
Nya karaktärer som dök upp i denna film var i alla fall som sagt Legolas som ju spelas av Orlando Bloom, Thranduil (Legolas pappa) som spelas av Lee Pace (spelar bl.a. Garret i Breaking Dawn part 2), Tauriel som spelas av Evangeline Lilly (spelar t.ex. i Real Steel), Bard som spelas av Luke Evans och Beorn som spelas av hör och häpna Mikael Persbrandt!
 


Kommentarer
Ellinor Bergström

Hej!
Listan var ju verkligen rolig! Kul sätt stt fördriva lite tid!
Hahah, ödlan. Alltså har fortfarande mardrömmar om den där nedrans ödlan. Usch! HAHAH, ja det kommer väl antagligen bli det starkaste och roligaste minnet jag har/kommer att ha av dig!
Goa bästa Em!

2014-01-03 @ 23:06:20
URL: http://ellinorsarahbergstrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0