Nyårsafton 2013

Det nya året firade vi in på Marstrand med härliga människor!
Vi var totalt 22 personer, några av dem träffade jag för första gången där och då, andra har jag känt sedan barnsben. En bra blandning! Vi åt supergod 3-rätters, lekte lekar och kollade på fyrverkerier tillsammans!
Till förrätt blev det fetaost, äpple och granatäpplekärnor på babyspenat.
Till huvudrätt serverades oxfilé på kål med kantareller och potatiskaka inlindad i bacon med rödvinsås.
Till dessert bjöds det på chokladfondant. Bland bären kunde jag urskilja smaker som hallon och passionsfrukt. Suuuupergott!
Strax innan 12-slaget gick vi ut till kajen.
Det var dock väldigt svårt att få till en bra bild i mörkret utan att behöva använda blixt.
Ett sådant härligt gäng att fira nyårsafton med!
Tyvärr blev det lite imma på linsen efter vi varit ute, där av det suddiga fotot till vänster nedan.
Miriam klarade året ut! År 2013 är över, det kommer bli en 2014-bebis så nu kan den komma när den vill! :)
Vid halv 3 körde vi hem, då var jag helt slut! Längesedan jag var vaken så länge! Precis när vi skulle börja åka kom en man gåendes mot vår bil i rask takt. Han frågade om vi skulle mot Kungälv och undrade om han och hans sällskap kunde få åka med en bit, de hade missat sista bussen. Det var inga problem så de hoppade in i bilen. Vi fick oss ett trevligt samtal om barn och att hålla kärleken vid liv. De var så otroligt tacksamma för att de fick åka med och när vi släppte av dem fick vi 170 kr trots att vi sa att det spelade ingen roll, men de insisterade! Det hann inte gå många timmar på det nya året innan vi redan hunnit tjäna lite pengar, det ser jag som ett gott tecken för år 2014 hehe! ;)
 
Hoppas ni hade en lika bra nyårsafton som jag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0