Salzburg

Igår kväll tittade jag på The Sound of Music från 1965. En av mina favorit-musikalfilmer. Julie Andrews är ju både en fantastisk skådespelerska och sångerska. Vad jag inte tänkt på tidigare är att denna film utspelar sig i Salzburg och där har jag varit! Var nog i och för sig ett tag sedan jag tittade på denna film men jag kände verkligen igen mig. Synd att jag inte var medveten om att Sound of Music spelats in där när jag var i Salzburg sommaren 2008, då hade det liksom varit ännu roligare! :) Var på genomresa med Simons familj och stannade en natt där när vi var på väg hem från Kroatien.
 
Tänk att jag gått här!
 
Ser ni rälsen i bakgrunden upp till slottet i denna scen?
Den har jag åkt på!
 
Ser ni den vita kyrkan med två torn i bakgrunden?
Den har jag också fotat!
Vi åkte upp till slottet på berget kvällstid precis när solen gick ned så vi fick skynda oss att fota innan det blev helt mörkt.
 
Tänk att jag varit där uppe på Alperna!
Man kan nästan föreställa sig Julie Andrews och barnen komma springandes ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0