Första veckan hemma

Som ni vet vid det här laget fullkomligt älskar jag att fota! Nu har vi varit hemma i en vecka och ni kan ju bara tänka er hur många bilder jag redan har på Elias! Eftersom jag sällan hinner blogga har jag nu så mycket att berätta att jag knappt vet var jag ska börja.
 
Första veckan hemma har varit bra i alla fall. Vi har varit på återbesök på Östra, varit på vårt första möte på BVC, hälsat på hos mormor och morfar och kollat på melodifestivalen hos farmor och farfar. Men vi har även fått några lugna dagar hemma och bara varit vi tre. I torsdags gick vi ut på vår första barnvagnspromenad. Fantastiskt att kunna ta på sig jackan jag inte kunnat ha på ett tag ;) Elias trivs jättebra i vagnen och somnar gärna där!

Vi har även haft besök av våra familjer och igår var Miriam, Johnny och deras lille prins här. Så underbart att våra små äntligen fick träffas! Det är så fantastiskt när man tänker på det, där har vi gått i 9 mån och burit de små liven inom oss och igår låg de så äntligen bredvid varandra och kunde röra vid varandra.  

Idag har vi haft besök av farbror och "faster". Vi myste med Elias, gick en promenad och kollade på hockeymatchen. Det blev många nerver och uppgivenhet i soffan när Sverige förlorade hehe... Men vi "vann" ju silvret i alla fall!
 
I övrigt håller vi på att anpassa oss till livet som föräldrar och lär oss något nytt hela tiden. Det är väldigt skönt att vara två hemma så här i början, men på torsdag börjar Simon jobba igen så då får jag klara mig själv. Synd att pappan inte kan få fler än 10 dagar i början. Det är fantastiskt att lära känna Elias mer och mer och se hur han växer och utvecklas. I mina ögon har det hänt mycket trots att han bara är drygt 1 vecka gammal!
Haha kolla in stilen! Han vet redan hur man ska göra för att se cool ut vår lille kille. Man håller bara lite nonchalant i kragen... ;) 


Kommentarer
Margareta

Tack för underbara bilder. Kramar i massor. Margareta

2014-02-23 @ 22:04:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0