Sista veckan innan jul

Denna vecka har varit i princip lika innehållsrik som alla andra veckor förutom att vi inte haft någon Öppen Förskola att gå till. I måndags var jag och Elias inne i Nordstan på eftermiddagen och köpte de sista klapparna. Sen åkte vi spårvagnen hem tillsammans med Simon när han kom från jobbet. På kvällen skrev jag adresser på alla julkort. De skulle ju skickas senast i tisdags. 
I tisdags jobbade jag och i onsdags kväll var vi på 18+. Denna vecka har julkorten börjat trilla in genom brevlådan. Så mysigt! Elias gammelmoster var först ut. Förutom ett vackert julkort fick Elias en söt julgranskula med sitt namn i. Så fint! Tack!! :)
I torsdags städade och grejade jag lite hemma. På kvällen kom Alexandra, Emma, stora T och lilla t på fika! Mysigt! Elias fick årets första julklapp! En söt tusenfoting som man kan trycka på så den åker iväg av Alexandra. Perfekt för Elias att krypa efter! ;) Sen sov Alexandra över. Igår hade vi en lugn förmiddag tillsammans. Alexandra åkte hem vid 12 och sen hade jag lite att göra.
Men nu känner jag mig lite stressad. Vi har fortfarande inte hunnit slå in en enda julklapp så det är prio 1 just nu. Har 19 st som ligger och väntar på att bli inslagna... Tur att några blir inslagna i butik i alla fall! ;) När Simon kommer hem från jobbet måste vi åka och handla också. Nu har Simon jobbat heldagar 6 dagar i rad så han lär vara rätt mör ikväll stackarn. Ja ja, solen skiner ute i alla fall! :)
 
Hoppas ni får en bra lördag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0