Resten av julen

På annandag jul åkte vi till Simons familj igen för att fira med Simons farmor och farfar som kommit upp från Lund. Det blev åter god julmat (alltså jag skulle kunna äta julbord betydligt fler dagar än 3, tycker det är supergott!!), fika, julklappsbyte och så spelade vi spelen som Simons familj fick på julafton; Settlers och Familjespelet. 
"Lånar" en bild på oss när vi spelar från Maggans facebook ;) 
 
På lördagen sen var vi på 25-års kalas på Marstrand. Det var trevligt! Många trevliga ansikten, flera som vi inte träffat på länge. Våra killar lekte men var trötta efter julens alla festligheter. 
 
I söndags åkte Simon och veckohandlade på förmiddagen. Sen kom Elias farmor, farfar och fastrar och passade honom så jag och Simon fick några timmar själva i stan. Mysigt! Vi skulle in och använa våra "julklappspengar". Vi tittade på armbansklocka till mig men köpte ingen. Jag vill titta i fler affärer först innan jag bestämmer mig. Sen fick jag äntligen köpt mig en almanacka för nästa år, det var änna dags, och så kikade vi på Elgiganten då vi fick presentkort där i julklapp. Vi ska köpa ett 50 mm objektiv till systemkameran. Men det var helt slut i lager tyvärr så det får också vänta. 
Sen unnade vi oss faktiskt en fika. Kan inte minnas sist jag och Simon var på café tillsammans!! Utomhus har det verkligen blivit vinter. Det är kallt och hela marken är täckt av snö (bortsett från att idag var det plusgrader och tö...) Tog ett kort på vägen hem från spårvagnen i söndags, 
Igår fick vi vakna upp till en vacker soluppgång. Simon var iväg och jobbade som vanligt så jag och Elias har varit själva. Simon jobbade idag med men nu är han ledig en vecka!! :) Jag har haft två ganska tråkiga fixardagar. Lagat fiskgryta med potatis, pastagratäng med kassler och fyllt på Elias matförråd med spaghetti och köttfärssås i frysen. Bakat bondkakor. Har mestadels befunnit mig i köket och ni som känner mig vet ju att jag inte tycker det är favoritplatsen hehe ;) Fick invigt den nya ugnsformen vi fick i julklapp och den var alldeles lagom. Vi har bara mindre eller större så vi behövde en bra mellanstorlek. Elias har också varit duktig. Han har hjälpt mig med tvätten...! ;)
Mammas lilla hjälpreda... Eller ska man säga nyfikna unge kanske? ;)
 
 
Nu laddar vi för nyårsafton! Köttet ligger i marinad och ingredienserna till desserten är inhandlade. Vi skall ha en lugn "familjenyårsafton" tillsammmans med familjen Daun på Marstrand. Kommer bli mysigt! Vi firade ju nyår på Marstrand förra året också fast i betydligt större skala. Det var kul! Vid 12-slaget har de ett stort fyrverkeri. Men om vi skall orka morgondagen är det nog dags att sova nu... Vi har dock en vaken kille här. Vi trodde att han somnat för ca en timme sen. Jättebra. Sen hörde jag skratt från hans rum och när jag kom in stod han upp i sängen och lekte den busungen! Vi får hoppas han somnar snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0