Lucia

I lördags gick jag upp tidigt för att titta på luciafirandet på tv trots att jag bara sovit 5 timmar. Jag tycker det är så mysigt med lucia morgon och det är tradition för mig att titta på firandet på tv. Jag tycker det var bra, Sonja var bra som programledare. I år sändes det från Göteborg! Men jag tycker det var tråkigt att man inte fick se när luciatåget gick ut ur kyrkan och så kändes det som det nästan var lite för lite fokus på själva luciatåget... Men men. Detaljer! ;) Jag satt i alla fall ensam i soffan och mös med glögg och pepparkakor mm. Killarna sov på nedervåningen... 
 
På dagen sen bjöd vi på lussefika och firade lucia tillsammans med våra vänner. Jag hade en mjuk pepparkaka också men den fick inte ens komma fram ;) Receptet på christmas cupcakes hittar ni här!
Vi fick jättefina julblommor! 
Önskar bara att jag haft en riktig blixt till min kamera här. Vill inte använda blixten som ingår rakt i ögonen på de små. Men Simon som har mycket bättre både blixt och objektiv fick nog några bättre bilder som jag kan få :) Måste bara säga, jag var helt förbluffad att Elias ens satt still här!! Trodde aldrig det skulle gå! När jag skulle fota honom till julkorten kröp han minsann iväg hela tiden. Men nu var det bara att sätta honom i soffan så satt han där. Berodde säkert på att han hade en söt liten Jemima att titta på, alldeles förtrollad! ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0