Första Advent

Efter en intensiv lördag hade vi en ovanligt dålig natt. Det var ett tag sedan Elias var vaken på natten nu och inatt har han sovit drygt 10 h i sträck. Men igår natt somnade han 20.15 för att sedan vakna vid midnatt. Vi somnade om framåt halv 2, sen ringde mitt alarm 05.45 vilket gav mig drygt 4 timmars sömn. Simon skulle vara ljudtekniker på adventsgudstjänsten och vara i kyrkan kl 9 och just denna söndag kände inte jag för att åka spårvagn och buss upp till Kungälv som jag brukar när Simon har ljudet, utan jag och Elias åkte med Simon i bilen. Medan Simon riggade och musikerna övade i kyrkan tog jag och Elias en promenad i Kungälv så att Elias fick sova lite innan gudstjänsten. Vi gick på mysiga Västra och Östra gatan och tittade på medan folk riggade upp för julmarknaden.
Efter gudstjänsten i en fullsatt kyrka (vi fick sätta ut extra stolar) gick vi så en sväng på julmarknaden/julskyltningen.
Elias hade overall på sig för första gången denna vinter. Nu har kylan verkligen kommit och idag såg jag att det var minusgrader utanför fönstret för första gången denna vinter!
Kungälvs luciakår sjöng.
Efter vi gått där på Västra Gatan en stund var vi bjudna på middag och fika hos Simons familj. Hela familjen var där inklusive Simons morfar. Efter det hade vi dagens tråkigaste händelse då vi var tvungna att veckohandla... Vi hann ju inte med det i lördags. Väl hemma sen somnade Elias vid 20.30 och vi föräldrar åt kvällsmat och slappade i soffan. Jag tycker det är så mysigt att tända första ljuset på första advent! På Maxi igår köpte jag en julen att ha i tomtekrukan. Jag letade efter små, små röda julstjärnor att ha i mina luciakrukor men det fanns bara vita så jag får leta vidare.
 
Idag är det första december och nedräkningen har börjat! Bara 23 dagar kvar nu till dopparedagen! Jag har verkligen en sådan mysig julkänsla i år! Vet inte om det beror på att jag är mamma eller på att jag har tid att förbereda och njuta i år. Mysigt är det i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0